آموزشی

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری که باید بدانید

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

اره زنجیری از با اهمیت ترین ابزارآلات برقی و شارژی می باشد که در حوزه جنگلداری و باغبانی می باشد که برای استفاده از آن تعدادی نکات ضروری استفاده از اره زنجیری وجود دارد. اره زنجیری که در صنایع مختلفی نظیر نجاری، مجسمه سازی، آتش نشانی، به ویژه باغبانی و در کل صنایعی که با بریدن چوب سر و کار دارند، کاربرد دارد، نحوه کار به خصوصی دارد که بهتر است پیش از شروع کار با آن این نحوه کار را بلد باشید. به همین علت در این مقاله ما درصدد این هستیم که به طور مفصلی به معرفی اره زنجیری و نکات ضروری استtاده از اره زنجیری بپردازیم.

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه کار با سنباده لرزان چگونه است؟

اره زنجیری چیست؟

اره زنجیری یا اره برقی یا همان اره موتوری نوعی از اره ها است که به صورت مکانیزه کار میکند و نیروی زیادی از شما، برای عمل بریدن درختان نمی گیرد. منبع تذیعه اره های زنجیری بسته به سیستم کاری شان انرژی برق یا الکتریسته، نیروی هیدولیک یا موتور دوزمانه ای که با بنزین کار می کند، می باشد. شناخت مکانیزم و نحوه کارکرد اره زنجیری به درک بهتر نکات ضروری استفاده از اره زنجیری کمک شایانی می کند. نحوه کارکرد اره زنجیری به این شکل می باشد که دندانه های اره، به صورت یک زنجیر، به یک محور دورانی متصل است که با گردش موتور زنجیر، اره شروع به کار می کند و روند اره کاری توسط کاربر شروع می شود. عمده کاربرد اره های زنجیری تهیه و تکه تکه کردن هیزم، بریدن درختان در جنگل ها یا باغات و هرس درختان می باشد. از دیگر انواع اره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اره افقی بر

اره پروفیل بر

اره عمود بر

اره فارسی بر

اره گردبر

اره میزی

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

به دلیل این که اره زنجیری دستگاه پر خطری محسوب می شود و در حین کار ممکن است به شما آسیب وارد کند، بهتر است قبل از شروع کار با آن با نکات ضروری استفاده از اره زنجیری حتما آشنا شوید. اگر به شکل اصولی و صحبح با اره زنجیری کار کنید و نکات ضروری استفاده از اره زنجیری را رعایت کنید، به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد. اگر قصد کار با اره زنجیری را دارید، حتما به مواردی را که تحت عنوان نکات ضروری استفاده از اره زنجیری، بهشان در قسمت زیرین اشاره کرده ایم را مد نظر خودتان قرار دهید.

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید دستگاه جوش

انتخاب اره ای که استفاده از آن برایتان آسان و راحت باشد

دستگاه اره زنجیری ای که شما انتخاب می کنید علاوه بر این که اندازه اش باید در حدی باشد که در روند کار برایتان مشکلی ایجاد نکند، باید ارگونومی مناسبی داشته باشد و به شما کمک کند تا به راحتی با آن کنید. از نکات ضروری استفاده از اره زنجیری این است که طول صفحه ساطوری و تیغه اره ای که انتخاب می کنید، باید از قطر تنه درختی که قصد برش آن را دارید، بیشتر باشد. همچنین به طور معمول طول زنجیر و تیغه اره متناسب با حجم و توان دستگاه می باشد که این موضوع این امکان را فراهم می کند که شما بتوانید با سرعت و دقت بالایی عمل برش دهی و اره کاری را انجام دهید.

بررسی زنجیر اره

زنجیر در اره زنجیری، همانطور که در ابتدای مقاله هم خدمتتان عرض کردیم قسمت بسیار مهمی از اره می باشد که نیاز به توجه و بررسی های متداول دارد. بررسی کردن زنجیر خود شامل نکات و مسائلی است که باید به آن ها دقت ویژه ای داشته باشید، از جمله این نکات که باید آن ها را انجام دهید، موارد زیر می باشند.

هر 20 دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کنید و زنجیر اره را بررسی کنید.

اگر زنجیر شل بشود، هم ممکن است از دور بخش ساطوری جدا شود و به شما آسیب برساند و هم ممکن است به لبه های خود قسمت ساطوری آسیب وارد بشود، به شکلی که شما دیگر قادر نخواهید بود زنجیر را بر روی آن قرار دهید.

برای سفت کردن زنجیر، پیچ هایی که به جهت تنظیم تیغه بر روی اره وجود دارند را، باید سفت کنید. این سفت و محکم کردن تا جایی باید ادامه پیدا کند که بخش ساطوری اره با حرکت دست و به راحتی تکان نخورد. نشانه خوب محکم شدن زنجیر هم این است که زنجیر از قسمت ساطوری با حرکت دست تکان نخورد و کنده نشود.

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

به دست گرفتن اره زنجیری به شکل صحیح

اره ی زنجیری دارای دو دستگیره است که یکی بر روی بدنه اره قرار دارد و دیگری هم به صورت اهرم و در بالای آن قرار گرفته است. شکل درست به دست گرفتن اره به این ترتیب است که دست چپ باید دسته اصلی که بر روی بدنه قرار دارد را بگیرد و دست راست باید دیگر دستگیره ای را که به صورت اهرم است و در بالای اره قرار دارد را باید بگیرد. اگر این ترتیب در به دست گرفتن اره رعایت بشود، دست شما درست مثل یک ضامن لگد های اره را مهار خواهد کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید تراز لیزری توسن با مناسب ترین قیمت

بکاربردن تجهیزات ایمنی

از دیگر نکات ضروری استفاده از اره زنجیری، بکار بردن و استفاده از تجهیزات ایمنی کامل می باشد که از این جنبه اهمیت بسیار زیادی دارد که دستگاه اره زنجیری خود وسیله خطرناکی می باشد و در صورت کوچکترین بی احتیاطی ممکن است آسیبی جبران ناپذیر به کاربر اره وارد کند. از مهم ترین تجهیزات ایمنی که کاربران در زمان استفاده از اره زنجیری باید از آنها استفاده کنند، 4 مورد را برایتان آورده ایم.

گوشی ایمنی: اره زنجیری وسیله ای بسیار پر سر و صدا می باشد، به شکلی که حدود 110 دسی بل صدا تولید میکند. این در صورتی است که شدت مجاز صدا برای گوش انسان حداکثر 85 دسی بل می باشد. به همین علت صدایی که اره زنجیری تولید می کند در طولانی مدت ممکن است باعث آسیب به گوش های کاربر شود. به همین دلیل لازم است که کاربر اره حتما در زمان اره کاری از گوشی های ایمنی استفاده بنماید.

عینک ایمنی: از عینک ایمنی به این سبب استفاده می شود که براده ها و تکه هایی که در اثر اره کاری به صورت کاربر پرت می شوند به چشمان او آسیبی وارد نکنند. این نوع از عینک ها از متریال های ویژه ای تولید شده اند که انعطاف پذیری بالایی دارند و به سادگی دچار آسیب و شکستی نمی شوند. رنگ لنز عینک های ایمنی هم در رنگ های دودی و سفید موجود می باشد.

کفش ایمنی: در زمانی که کاربر مشغول کار با اره زنجیری می باشد باید از کفش ها و پوتین های مخصوصی استفاده کند که بخش ای مختلف آن از جنس فلز باشد. همچنین کفش ها یا پوتین های ایمنی دارای پاشنه های پهنی هستند که باعث می شود کاربر در جای خود ثابت و محکم قرار بگیرد.

لباس کار ایمنی: لباس های کار به این سبب که از الیاف و پارچه های مقاوم و محکم تر از پارچه های معمولی ساخته شده اند، بهتر می توانند از کاربر در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی که در حین کار با اره زنجیری ممکن است برای او پیش بیاید، جلوگیری کنند.

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

رعایت کردن یکسری نکات ایمنی

1- برش هایی که بالاتر از شانه شما قرار می گیرند را تحت هیچ شرایطی انجام ندهید، زیرا ممکن است با انجام این کار کنترل اره زنجیری را از دست بدهید.

2- در زمان استفاده کردن از اره بهتر است فرد همراهی هم داشته باشید و به شکل دو نفره کار کنید.

3- در هنگامی که کاری با دستگاه ندارید و از آن استفاده نمی کنید، حتما و حتما ترمز زنجیر اره را در حالت فعال قرار بدهید.

4- از تیز و برنده بودن زنجیر اره به صورت دوره ای و گاه به گاه مطمئن شوید زیرا اگر که زنجیر کند شده باشد، هم سبب کیک بک یا لگد های بیشتر می شود، هم به دستگاه آسیب وارد می شود و هم سرعت برش دهی و اره کاری به شکل قابل توجهی پایین می آید.

5- و آخرین نکته ی بخش نکات ضروری استفاده از اره زنجیری، و در کل این مقاله هم، این است که استفاده کردن از وسایل و تجهیزات ایمنی که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم، به هیچ وجه نباید فراموش بشود.

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

نکات ضروری استفاده از اره زنجیری

حرف آخرمان

کاری که ما سعی کردیم در این مقاله انجام دهیم این بود که شما را با اره زنجیری آشنا کنیم و از نکات ضروری استفاده از اره زنجیری را برایتان بگوییم، آن هم به این دلیل که اگر شما قصد خرید اره زنجیری را دارید یا اگر که صاحب آن هستید، در ارتباط با اره زنجیری مقداری اطلاعات داشته باشید و  برخی از نکات ضروری استفاده از اره زنجیری را بدانید تا اگر روزی قصد کار با آن را داشتید، بدانید که راه درست استفاده از آن به چه شکلی می باشد و چه نکات ایمنی را باید رعایت کنید تا در هنگام کار با آن آسیب نبینید، یا اینکه چه نکاتی را باید رعایت کنید تا به بهترین شکل بتوانید با اره زنجیری کار کنید.

اگر که روزی قصد خرید اره زنجیری را کردید، علاوه بر این که نکات ضروری استفاده از اره زنجیری را مد نظرتان قرار می دهید، پیشنهاد ما به شما این است که هم به جهت تهیه دستگاهی با کیفیت و هم به جهت حمایت از کارگران ایرانی از اره های زنجیری برند توسن استفاده کنید. برای این که اره زنجیری توسن را تهیه کنید می توانید از فروشگاه ابزار توسن ما، که نماینده مستقیم، خدمات و فروش شرکت توسن میباشد، استفاده کنید. ما در فروشگاه مان علاوه بر ارائه نکات و مطالب آموزشی استفاده از ابزار، مانند همین مطلب نکات ضروری استفاده از اره زنجیری، در راستای برطرف کردن نیاز های شما، با ارائه خدماتی نظیر پشتیبانی و فروش محصولات توسن در گروه های انواع ابزار برقی و شارژي، انواع ابزار اندازه گیری، انواع ابزار بادی و بنزینی، انواع ابزار دستی، انواع ابزار الکتریک و روشنایی و انواع لوازم جانبی ابزار آلات، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *