بلاگ

راهنمای خرید دستگاه جوش

راهنمای خرید دستگاه جوش

امروز قصد داریم تا به مطلب راهنمای خرید دستگاه جوش بپردازیم. در صنایع مختلف، اتصالات به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند، که از اتصالات دائم می توان پرچ و جوش را نام برد. خود فعالیت جوشکاری به انواع مختلفی مثل جوش های پرتو لیزر، حرارت شعله (اکسی استیلن)، جوشکاری به کمک قوس الکتریکی، جوش اولتراسونیک، اصطکاکی و… تقسیم می شود. در این مقاله قصد داریم که به طور مفصلی به جوشکاری، دستگاه های جوش، انواع آن ها و راهنمای خرید دستگاه جوش بپردازیم این دستگاه جزو ابزار برقی و شارژی می باشد. در ادامه بحث با ابزار توسن 29 همراه باشید.

جوشکاری چیست؟

فرایند جوشکاری به شکل های مختلف و با استفاده از روش های گوناگونی انجام می شود. در فرایند جوشکاری دو قطعه فلزی به شکل دائم به هم متصل می شوند. به طور کلی به این دلیل، به این فرایند، جوشکاری گفته می شود که در زمان انجام کار متریال های مود نظر ذوب می شوند و در همان حالت ذوب به همدیگر متصل می شوند. به دلیل این که مشخص شود چه نوع متریال هایی برای اتصال به یکدیگر باید مورد استفاده قرار بگیرند، محاسبه های زیاد و پیچیده ای انجام می گیرد که بیشتر این محاسبه ها در قالب های متنوعی انجام می شوند که شما در زمان خرید دستگاه جوش، شما باید از این محاسبه ها که در دسته مطالب، راهنمای خرید دستگاه جوش وجود دارند، مطلع باشید. دستگاه ها و شیوه های جوشکاری در نتجیه همین محاسبه ها طراحی و تولید شده اند. سه روش کلی جوشکاری روش های جوشکاری با سیم، جوشکاری زیر پودری و جوشکاری با الکترود دستی هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید تراز لیزری توسن

انواع دستگاه های جوشکاری و روش های عملکردی شان

این که اصلا روش ها و دستگاه های جوشکاری با هم متفاوت اند و انواعی دارند، به این دلیل می باشد، که نیازها از جهت متصل کردن فلزات مختلف را در تمامی شرایط و برای تمامی شکل کار ها برطرف کنند. به طور مثال این تنوع دستگاه های مختلف که از مسائل اصلی راهنمای خرید دستگاه جوش می باشد، باعث شده  است که برای هر صنعتی بسته به نیاز و شرایطش روش و دستگاه جوشکاری ای خاص موجود باشد. برای مثال در صنعت ساختمان سازی که فلزات و اتصالات آن نیاز به استحکام بالا و مقاومت در برابر زلزله دارند از نوعی دستگاه، برای ساختن هواپیما و یا سفینه های فضایی که باید فشار هوای بالایی را تحمل کننداز نوعی دستگاه، برای کشتی ها که در دریا و محیط های با رطوبت بالا قرار دارند از یک نوع شیوه و دستگاه و… استفاده می شود. به جهت اشاره بیشتر به موارد راهنمای خرید دستگاه جوش، در قسمت پایینی به تعدادی از این انواع دستگاه ها و شیوه هایشان اشاره هایی کرده ایم.

 جوشکاری با الکترود دستی

جوشکاری با الکترود دستی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین روش های جوشکاری می باشد که طیف وسیعی از اتصالات خانگی و صنعتی را پوشش می دهد؛ به این نحو که علاوه بر این که این دستگاه در اغلب واحد های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از مردم عادی هم صاحب یک دستگاه جوش الکترود دستی می باشند، به طرزی که احتمال بالایی وجود دارد که شما هم پس از خواندن راهنمای خرید دستگاه جوش به این نتیجه برسید که این نوع دستگاه جوش بهترین دستگاه جوش برای شما می باشد. یکی از مسائل مهم مطلب راهنمای خرید دستگاه جوش که آن را باید بدانید این است که، خود دستگاه جوش الکترود دستی به چند دسته تقسیم می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت دریل توسن

دستگاه جوش اینورتر

دستگاه های جوش اینورتر از جدید ترین انواع دستگاه های جوشکاری با الکترود دستی محسوب می شوند که در برخی مدل ها قابلیت کار با جریان متناوب و مستقیم را دارند و در برخی مدل ها تنها قابلیت کار با جریان مستقیم برق را دارند. دستگاه های جوش اینورتر جریان بالایی را برای انجام کار جوشکاری ایجاد می کنند و همچنین قابلیت تنظیم ولتاژ و جریان خروجی از طریق برنامه های کامپیوتری را دارا می باشند.

رکتی فایر

در مورد رکتی فایر ها می توان گفت که نوعی از دستگاه های ترانسفورماتور هستند که قابلیت یک سو کنندگی جریان الکتریسیته به سیستم آنها اضافه شده است. دستگاه های جوش رکتی فایر اغلبا در پروژهای صنعتی و سنگین کاربرد دارد و نسبت به سایر دستگاه های جوش وزن و قیمت بالاتر، و عملکرد و کیفیت بهتری دارد. رکتی فایر ها که به دو دسته نیم موج و موج کامل تقسیم می شوند تنها با جریان برق سه فاز کار میکنند. در دسته نیم موج رکتی فایر ها، جریان الکتریکی را تنها از قطب منفی یا تنها از قطب مثبت عبور می دهند اما در رکتی فایر های موج کامل، دستگاه جریان الکتریکی از هر دو قطب مثبت و منفی عبور می دهد.

دستگاه جوش الکترودی ترانسفورماتور

ترانسفورماتو ها ساده ترین و قدیمی ترین انوع دستگاه جوش الکترودی هستند. ترانسفورماتور ها، به دلیل این که برای انجام کار جوشکاری به شدت جریان بالا و ولتاژ پایین نیاز است، در تبدیل جریان متناوب یا AC، با شدت کم ولی ولتاژ زیاد به جریان الکتریکی با شدت بالا ولی ولتاژ پایین کاربرد دارند. ترانسفورماتور ها ظاهر ساده ای دارند و تنها از یک کلید اصلی و یک لامپ سیگنال که روشن بودن دستگاه را نشان می دهد تشکیل شده اند. ترانسفورماتور ها تولید صدای کمی دارند اما در حین فرایند جوشکاری جرقه های زیادی تولید می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید دریل شارژی

دستگاه جوش با ژنراتور الکتریکی  

در دستگاه های جوش با ژنراتور الکتریکی از مولد هایی که به آن ها دینام جوشکاری گفته می شود استفاده شده است که وسیله آن ها جریان الکتریکی مستقیم و مناسب برای انجام کار جوشکاری، تولید می شود. دستگاه های جوش با این حال که عملکرد خوبی دارند و جوش و اتصالات فلزی که ایجاد می کنند بسیار مناسب است اما به دلیل وزن، حجم و هزینه تعمیر و نگهداری بالایی که دارند، در دنیای امروز ازشان کمتر استفاده می شود.

دستگاه جوش با ژنراتور جوش احراقی

عملکرد این نوع دستگاه جوش ها هم مانند دستگاه های جوش با ژنراتور الکتریکی می باشد، با این تفاوت که سوخت مصرفیشان فرق می کند. انرژی دستگاه های جوش احتراقی به وسیله سوخت های گازوئیل و بنزین تامین می شود. به همین دلیل به اضافه سنگین و پر سر صدا بودن این نوع دستگاه های جوش، از آن ها در پروژه های شهری و ساختمانی استفاده نمی شود.

جوشکاری زیر پودری

جوشکاری زیر پودری یا SAW، فرایند جوشکاری قوس الکتریکی ای است که بر روی سیم مصرفی در زیر پودر، با حرارت حاصل از قوس ایجاد شده میان فلز پایه و ماده مصرفی که یک سیم جوشی تو پر است، موجب ذوب شدن فلز ها و متصل شدنشان به یکدیگر می شود. از روش جوشکاری زیر پودری بیشتر برای لایه گذاری و انجام ترمیم های سطحی استفاده می شود.

جوشکاری با سیم جوش

به فرایندی که طی آن جریان پیوسته ای از حرارت به مانند جوشکاری زیر پودری، به وسیله یک جریان قوس الکتیریکی بین سیم و قطعه ایجاد می گردد و باعث ذوب شدن و جوش خوردن فلزات می شود، جوشکاری با سیم جوش یا جوشکاری میگ مگ می گویند. از مزایای روش جوشکاری با سیم جوش می توان به تولید کم گاز های آلود و سمی در حین کار، زیبا انجام شدن کار جوشکاری و نماندن اثر و قابل استفاده بودن در هر مکانی و بر روی هر قطعه ای اشاره کرد.

کس اطلاعات بیشتر: چکش تخریب چی بخرم؟

راهنمای خرید دستگاه جوش

پیش از این که تصمیمتان را قطعی کنید و قصد این را یکنید که یک دستگاه جوش تهیه کنید، نیاز است تعدادی مسئله را بدانید و از نکاتی آگاه باشید، تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و بهتر بتوانید نیاز های خود را برطرف کنید. در بخش زیرین ما به یکسری از این نکات و مسائل در قالب راهنمای خرید دستگاه جوش پرداخته ایم.

  • در اولین مطلب راهنمای خرید دستگاه جوش، به شما توصیه می کنیم که اول کار مشخص کنید که قصد انجام جوش کاری بر روی چه نوع فلزی را دارید.
  • مکانیزم جوشکاری که مد نظرتان است و شکل جوش کاری که در ذهن دارید را معلوم کنید.
  • حداکثر شدت جریان مورد نظرتان را مشخص کنید. بیشینه شدت جریان دستگاه های جوش مختلف با یکدیگر فرق دارد به شکلی که دستگاه های جوش با شدت جریان بیشتر، کاربرد صنعتی تر دارد و دستگاه های جوش با شدت پایین تر کاربرد روزمره تری دارند، برای نمونه دستگاه جوش با شدت پایین تر از 200 آمپر برای مصارف خانگی کاربرد دارد.
  • توجه به پالس دار یا بدون پالس بودن دستگاه جوش.
  • مشخص کردن بودجه و قیمت مورد نظرتان که از مهم ترین و تاثیر گذارترین مطالب در بحث راهنمای خرید دستگاه جوش می باشد.
  • دقت به دارا بودن یا نبودن صفحه نمایش دیجیتال.
  • آخرین مطلب راهنمای خرید دستگاه جوش هم که به آن اشاره میکنیم. توجه برند یا شرکت سازنده دستگاه جوش می باشد.

حرف آخر

ما مطلب راهنمای خرید دستگاه جوش را با هدفی خدمت شما عزیزان ارائه دادیم، این هدف هم آن بود که شما اطلاعاتی حدودی در ارتباط با دستگاه جوش پیدا کنید و در زمانی که تصمیم قطعی برای خرید گرفتید از نکات راهنمای خرید دستگاه جوش بهره  مند شوید. برای این کار ما از این که جوشکاری چیست شروع کردیم، با معرفی انواع دستگاه های جوش و روش های کار آن ها ادامه دادیم و با بیان مطلب اصلی مان یعنی راهنمای خرید دستگاه جوش بحث را تمام کردیم.

برای خرید دستگاه جوش پیشنهاد ما به شما این است که چه به جهت خرید و چه به جهت گرفتن راهنمای خرید دستگاه جوش از فروشگاه ابزار ما که نماینده شرکت خوش آوازه توسن می باشد، استفاده کنید. ما در مجموعه و فروشگاهمان علاوه بر این که با فروش انواع ابزار آلات و ماشین ها از جمله ابزار برقی و شارژی، ابزار اندازه گیری، ابزار بادی و بنزینی، ابزار دستی، ابزار الکتریک و روشنایی و لوازم جانبی ابزار آلات در خدمت شما هستیم، با انواع راهنمایی های خرید مانند راهنمای خرید دستگاه جوش و… ، چه به صورت مقاله در سایت و چه به صورت تلفنی، آماده خدمت رسانی به شما می باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *