بلاگ

خرید دریل شارژی

خرید دریل شارژی

مطلب امروز ما، بحث خرید دریل شارژی است. امروزه می شود گفت که انواع ابزار ها و ماشین آلات در تمامی محیط های صنعتی و حتی محیط خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، یکی ابزار هایی که می توان به جرئت گفت تمامی افراد حرفه ای که در صنایع مختلف مشغول اند و حتی افراد عادی که در صنعتی مشغول نیستند نیز آن را دارند دستگاه و ابزار دریل است. دریل ابزار بسیار پر مصرفی است که در امورخانگی، صنعتی،‌ کارگاهی و… از آن استفاده می شود. یکی از انواع دریل که امروز و در این مقاله و با ابزار توسن 29 قصد داریم به آن بپردازیم دستگاه دریل شارژی و همانطور که پیش تر اشاره کردیم، مبحث خرید دریل شارژی است.

دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی یکی از ابزار برقی و شارژی می باشد. قبل از اقدام به خرید دریل شارژي بد نیست که کمی با آن آِشنا شویم. دریل شارژی نوعی دریل است که برای انجام کار نیاز به اتصال برق ندارد و به صورت شارژی کار میکند. این دستگاه برای تامین انرژی مورد نیازخود از باتری به جای برق مستقیم استفاده می کند. دریل شارژی اولین بار با شعار “Do it yourself” یا خودت انجامش بده پا به بازار ابزار آلات گذاشت. جالب است بدانید که دریل شارژی در گذشته جزء ابزار آلات و کالا های لوکس محسوب می شده است.

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید اره دیسکی یا اره گرد بر

خرید دریل شارژی

خرید دریل شارژی

انواع دریل شارژی کدام اند؟

شرکت های سازنده دریل و دریل شارژی به جهت برطرف کردن نیاز های افراد، دریل های شارژی با قابلیت های مختلفی را به بازار عرضه کرده اند. دریل های شارژی کلا به دو دسته ی دریل شارژي چکشی ودریل پیچ گوشتی شارژي تقسیم می شوند که هر کدام با هدف خاصی تولید شده اند. شما در هنگام خرید دریل شارژی حتما باید به نوع دریل دقت کنید.

دریل شارژی چکشی

دریل شارژی چکشی نوعی دریل است که به این جهت طراحی شده است تا به کسانی مثل افرادی که قصد انجام فعالیت هایی سنگین مثل سوارخ کاری و ایجاد حفره در سطوح سخت و سفت مانند سنگ و آجر و سیمان، بتن و… را دارند، افرادی که میخواهند سیم دریل در دست و پایشان نباشد و افرادی بخاطر شرایط کاریشان دسترسی به برق ندارند، کمک کند. اگر که شما هم از این دسته افراد هستید، خرید دریل شارژي، برایتان تصمیمی عاقلانه است. مکانیزم دریل چکشی شارژي به این شکل است که فشار اتوماتیکی را به نقطه مورد نظر شما وارد میکند و با ضربات چکشی، دریل کاری را برای شما آسان میکند.

دریل پیچ گوشتی ِشارژی

همین طور که از نامش هم پیداست دریل پیچ گوشتی شارژی بیشتر یک پبچ گوشتی شارژی است تا دریل پس واضح و مبرهن است که دریل پیچ گوشتی شارژی در مقایسه با دریل شارژی چکشی دارای توان پایین تری باشد. البته توان پایین تر این دریل به این معنا نیست که نمی توان با آن دریل کاری کرد بلکه به این معناست که ار آن میتوان برای دریل کاری سطوح نه چندان سفت و سخت و نرم تر استفاده کرد، به همین دلیل خرید دریل شارژی پیچ گوشتی بیشتر به افرادی توصیه میشود که قصد انجام فعالیت های سنگین با دریل خود ندارند.

خرید دریل شارژی

خرید دریل شارژی

کسب اطلاعات بیشتر: چکش تخریب چی بخرم؟

اجزای تشکیل دهنده دریل شارژی

دریل های شارژی اعم از دریل پیچ گوشتی یا چکشی از قسمت ها و ازاجزای مختلفی تشکیل شده اند که دانستن و شناختن آنها خالی از لطف نیست. همچنین دانستن این اجزا به این صورت به دردتان میخورد که اگر زمانی قصد خرید دریل شارژی را کردید و آن را خریدید، هم خواهید دانست دریل تان از چه اجزایی تشکیل شده است و هم زمانی که به مشکلی بخورد خواهید توانست مشکل آن را شناسایی کنید.

کلید تغییر دور

کلید تغییر دور، کلیدی است که بر روی دریل شارژی قرار گرفته است تا در هنگامی که شما قصد تغییر سرعت دور چرخش دریل را داشته باشید بتوانید با استفاده از آن، سرعت دریل را تغییر دهید. دریل های شارژی دو حالت سرعت پایین و سرعت بالا را دارا هستند. شما برای تغییر و سوییچ کردن روی هر کدام از آن ها در ابتدا باید دستگاه دریل را خاموش کرده و سپس با استفاده از کلید کنترل تغییر دور سرعت دور دریل را تغییر دهید. خرید دریل شارژی با ابزار توسن 29.

سه نظام

دریل های شاررژی به جای سه نظام دستی از سه نظام برقی و اتوماتیک استفاده می کنند. برای باز کردن سه نظام و تعویض مته، شما باید قسمت پایینی سه نظام را با دست نگهدارید و همزمان قسمت بالایی آن را در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا فک های سه نام باز شوند و شما بتوانید مته را خارج کرده و و مته دیگری بگذارید، برای محکم کردن و بستن سه نظام هم ابتدا قسمت پایین سه نظام را نگه میدارید و سپس قسمت بالایی آن را در جهت عقربه های ساعت می چرخانید تا سه نظام محکم شود.

دکمه راست گرد و چپ گرد

از اجزای تشکیل دهنده دریل شارژي دکمه راست گرد و چپ گرد است که برای تغیر جهت گردش مته یا سری پیچ گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار این دکمه به این شکل است که برای چرخیدن سری پیچ گوشیتی یا مته در جهت عقربه های ساعت دکمه را از سمت راست دستگاه می فشاریم و برای چرخیدن سری پیچ گوشتی یا مته بر خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت، دکمه را از سمت چپ می فشاریم.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه تنظیم گشتاور دریل شارژی

حالت چکشی و حالت ساده

اگر بخواهید از دریل شارژی تان برای انجام سوراخ کاری استفاده کنید این حالت به کارتان می آيد. بر روی دریل قسمتی قرار دارد که با تنظیم آن می توانید حالت دریل را عوض کنید، به طور مثال اگر قصد داشته باشید مواد سخت مثل بتن یا دیوار یا غیره را سوراخ کنید نمی توانید از حالت ساده دریل شارژی استفاده کنید، بلکه باید حالت آن را بر روی حالت چکشی قرار دهید. اما بر عکس آن و در هنگامی که بخواهید پلاستیک، چوب یا فلزات را سوراخ کنید نیازی به حالت چکشی ندارید و همان حالت ساده کاملا نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

خرید دریل شارژی

خرید دریل شارژی

باتری

باتری دریل همانطور که می دانید وظیفه تامین انرژی دریل را بر عهده دارد. این جزء به این دلیل که وظیفه خطیری بر عهده دارد و کار شما بدون آن لنگ می ماند از مهم ترین اجزاء دریل شارژی محسوب می شود. باتری های دریل شارژی مخصوص هستند و با باطری های نرمال متفاوت اند به همین دلیل هم در نگهداری از آن ها باید دقت بیشتری به خرج داد، به نحوی که مثلا برای شارژ این باتری ها تنها از شارژر های مخصوص دریل که در جعبه آن قرار گرفته است، باید استفاده کرد. خرید دریل شارژی با ابزار توسن 29.

ویژگی های دریل شارژی

به طور جسته و گریخته به ویژگی های دریل شارژی تا اینجا اشاره شده است منتها در این قسمت به طور اختصاصی به ویژگی ها و مزایا و معایب دریل شارژي خواهیم پرداخت تا شما زمانی که تصمیم به خرید دریل شارژی گرفتید با ویژگی ها و قابلیت های آن آشنا باشید.مهم ترین مزایا و معایب درا در شارژی را در زیر می بینید. خرید دریل شارژی با ابزار توسن 29.

مزایای دریل شارژی
  • اتوماتیک بودن سه نظام
  • نیاز نداشتن به برق
  • نداشتن سیم دست و پا گیر
  • قابلیت تغیر جهت چرخش مته یا سری پیچ گوشتی
  • دارا بودن حالت چکشی و حالت ساده
  • جمع و جور تر بودن
  • قابلیت حمل و نقل آسان تر در مقایسه با دریل های برقی
  • داشتن چراغ برای کار کردن در فضا های تاریک
  • ضد آب بودن موتور در برخی برند ها
  • دو جهته بودن گیربکس در برخی مدل ها
خرید دریل شارژی

خرید دریل شارژی

معایب دریل شارژی
  • عمر محدود باطری که مخصوصا در زمانی که مشغول انجام کار زمانبری باشید، به چشم خواهد آمد.
  • سنگین تر بودن نسبت به دریل برقی به دلیل وجود باطری های حجیم و سنگین.
  • ارگونومی نامناسب به دلیل وجود جای باطری بزرگ.
  • آخرین عیبی که شما در هنگام خرید دریل شارژی به طور مستقیم با آن برخورد خواهید کرد، قیمت بالاتر آن در مقایسه با دریل برقی است.

کسب اطلاعات بیشتر: انواع دستگاه جوش

برای خرید دریل شارژی چه کنیم؟

در طول مقاله برایتان از چیستی دریل شارژی، انواع آن، اجزای تشکیل دهنده اش و ویژگی هایش برایتان گفتیم. حال اما وقت آن است که به یکی از سوالات اصلی که ممکن در ذهن شما نقش گرفته باشد پاسخ دهیم. برای خرید دریل شارژی چه کنیم؟

پاسخ این سوال در وهله اول، تماما به خود شما و نیاز های شما بستگی دارد، به این صورت که اگر قصد انجام کار های سبک را دارید دریل های پیچ گوشی هم کار شما را راه می اندازند، اما در صورتی که قصد استفاده از دریل شارژی برای انجام فعالیت های سنگین را دارید، باید از دریل های شارژی چکشی استفاده کنید. بعد از این که نیازتان و نوع دریل شارژی ای که نیاز شما را برطرف خواهد کرد را پیدا کردید، باید به برند آن توجه کنید، به دو دلیل، یک این که برند های دریل شارژی هر کدام در یک سطح کیفی مشخصی قرار دارند و همه آنها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و دو این که قیمت آن ها هم بر اساس همان دره کیفی که در آن قرار دارند، با یکدیگر متفاوت است، پس از بحث انتخاب برند هم یک نکته قابل توجه همچنان باقی ماند و آن هم این است که برای خرید دریل شارژي به سراغ کدام فروشگاه یا وبسایت اینترنتی بروید. پس از گذرکردن از این سه مرحله، شما خواهید توانست خرید دریل شارژی خود را نهایی کنید.

خوشبختانه مجموعه ما با ارائه طیف وسیعی از ابزار آلات از جمله فرز ها، دریل ها و… آماده خدمت رسانی به شما می باشد، پیشنهاد ما به شما در جهت خرید دریل شارژی این است که از مجموعه و فروشگاه ابزار توسن 29 که انواع دریل های شارژی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را ارئه می دهد، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *