آموزشی

نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن

نحوه راه اندازی کمپرسور باد

آیا می دانید کمپرسور باد چیست و نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن چگونه است؟ حتما برای شما نیز پیش آمده است که وسیله ای را دیده باشید که شیلنگ های رنگی فنری شکل دارد و از آن هوا با فشار خیلی بالایی خارج می شود. موضوعی که امروز قرار است، این مقاله حول آن بچرخد، نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن است. کمپرسور های هوا در زیر گروه دسته ابزارآلات بادی قرار می گیرند. اگر که کمپرسور باد دارید یا قصد خرید و یا دریافت قیمت کمپرسور باد را دارید، حتما در ادامه مقاله با ابزار توسن 29 همراه باشید، زیرا ما در ادامه افزون بر این که به خود کمپرسور باد خواهیم پرداخت، به طور ویژه ای هم به نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن و مراحل مختلفش خواهیم پرداخت.

کمپرسور باد چیست؟

کمپرسور باد یا همان پمپ هوا در راستای برطرف کردن نیاز صنایع گوناگون به هوای فشرده و نیروی بادی تولید شده است. کمپرسور باد دستگاهی است که با کاهش دادن و فشرده سازی حجم هوا، فشار و دمای آن را افزایش می دهد. یا می توان به این شکل هم گفت که کمپرسور باد یک دستگاه پنوماتیک است که با استفاده از یک موتور بنزینی، دیزلی یا سایر، نیرو را به یک انرژی قدرتمند ذخیره شده در هوای تحت فشار تبدیل می کند. در حقیقت شکل اصلی کار کمپرسور باد این است که با محبوس کردن هوا در یک محفظه یا مخزن و دادن فشار به آن، باد تولید می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: کمپرسور فندکی چیست؟

نحوه راه اندازی کمپرسور باد

نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن

نحوه راه اندازی کمپرسور باد

اگر که قصد خرید کمپرسور باد را دارید یا اگر که صاحب آن هستید، باید نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن را بدانید تا بتوانید به درستی آن را راه اندازی کنید تا در نتیجه آن بتوانید برای طولانی مدت از آن به بهترین شکل و با بالا ترین کارایی استفاده کنید. در قسمت زیرین ما به برخی مراحل راه اندازی کمپرسور باد توسن پرداخته ایم.

کسب اطلاعات بیشتر: تفاوت کمپرسور باد و کمپرسور هوا

بررسی شیر اطمینان روی مخزن

در زمان روشن کردن و راه اندازی کمپرسور باد توسن چک کردن شیر اطمینان از مهم ترین مراحل است. روی قسمت بالایی شیر اطمینان یک حلقه ای نصب شده است که با کشیدن آن از عمل کردن شیر اطمینان می توانید مطمئن شوید. همین که قسمت بالایی شیر اطمینان مقداری بالا بیاید و کار خود را به درستی انجام دهد، برای حاصل شدن اطمینان کفایت است.

بررسی روغن کمپرسور

اولین موردی که بعد از خرید و برای راه اندازی کمپرسور باد توسن باید به آن توجه کنید، روغن موتور کمپرسور است، البته ناگفته نماند که این مرحله مختص کمپرسور های باد روغنی است و برای سایر انواع کمپرسور ها که اصلا در آن ها از روغن موتور استفاده شده است، چنین مرحله ای وجود ندارد.

به طور معمول کمپانی ها در زمان فروش دستگاه، روغن داخل موتور کمپرسور را تخلیه می کنند یا اصلا از اول تولید در آن روغن نمی ریزند. این کار به این دلیل انجام می شود که هنگام جابجایی روغن داخل کمپرسور به بیرون نریزد. البته یکسری کارخانه ها هم هستند که بر خلاف اکثریت در درون دستگاه روغن می ریزند. ولی به طور کلی بهتر است حتما در حین راه اندازی کمپرسور باد توسن روغن موتور را چک کنید و در صورت نبودن یا کم بودن آن مقداری روغن موتور به داخل آن بریزید.

نحوه راه اندازی کمپرسور باد

نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن

شیر خروجی باد

قبل از شروع کار و در حین راه اندازی کمپرسور هوا، شیر خروجی هوا را که در کنار شیر اطمینان و شیر تخیلیه، از شیر های  اصلی کمپرسور باد است، ببندید. اگر دستگاه به دو یا سه راهی یا فیلتر احتیاج داشت، ابتدا آن ها را روی کمپرسور ببندید و پس از این که تمام کارتان تمام شد و خواسید شروع به کار با کمپرسور باد بکنید، شیر خروجی باد را باز کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین کمپرسور باد بازار ایران

چک کردن رله کمپرسور

برای این که رله کمپرسور را تست کنید در ابتدا در زمان خاموشی دستگاه دکمه رله را فشار دهید و به بیرون بکشید تا از عملکرد فیزیکی درست آن اطمینان حاصل کنید، سپس آن را به برق متصل کنید و مجددا به همان ترتیبی که در زممن خاموشی دستگاه دکمه را بیرون می کشیدید و فشار می دادید همین روند را تکرار کنید و دستگاه را با آن دکمه خاموش و روشن کنید تا از عملکرد کاملا صحیح آن مطمئن شوید.

اتصال فیلتر هوا ورودی

همه ی کمپرسور های باد در تمامی مدل ها و مکانیزم ها برای فشرده سازی هوا به مکش هوا از بیرون احتیاج دارند، به همین علت ممکن است هنگامی که در فضایی با هوای حاوی گرد و غبار برای مثال زمانی که در حال کار و پمپاژ رنگ باشید، گرد های رنگ یا غبار به داخل مکانیزم تولید هوای فشرده که همان سیلندر و پیستون کمپرسور باد است وارد شود و آسیب و صدمه هایی را به موتور وارد کند، به همین دلیل کمپانی ها از فیلتر هایی با مشخصات مختلف بر روی ورودی هوای کمپرسور استفاده می کنند.

کمپانی های سازنده کمپرسور باد به طور معمول مساوی با تعداد سیلندر های کمپرسور به خریدار فیلتر های ورودی هوا را می دهند، برای راه اندازی کمپرسور باد توسن حتما باید این فیلتر ها بر روی دستگاه نصب شوند. این فیلتر ها معمولا توسط کمپانی در درون جعبه کمپرسور قرار داده شده اند.

نصب شلنگ هوا

از کوچک ترین و در همین حال مهم ترین موارد استفاده کمپرسور های باد، انقال هوای فشرده یا همان باد تولید شده توسط کمپرسور است که این امر یا از طریق لوله کشی قابل انجام است که هزینه زیادی دارد، یا از طریق استفاده از شلنگ که در انواع اقسام مدل ها و سایز های مختلف و با قیمت مناسب وجود دارند. یکی از مهم ترین این شلنگ ها که حتما باید بر روی دستگاه باشند، شلنگ کوپلینگ باد است که بر روی دو سر شلنگ متصل می شود و باعث آب بندی و نشت نکردن باد می شود.

نحوه راه اندازی کمپرسور باد

نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن

چک شیر تخلیه

تعدادی از کمپانی های تولید کننده کمپرسور بجای این که شیر، در محل تخلیه کمپرسور، نصب کنند، یک درپوش برروی آن نصب می کنند. پیش از راه اندازی کمپرسور باد توسن و قبل از این که باد درون کمپرسور انباشت شود، بهتر است که اگر دیدید کمپانی به جای شیر، درپوش در محل تخلیه گذاشته است، خودتان آن را بکنید و بجای آن یک شیر نصب کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت کمپرسور باد 10 لیتری

نتیجه

در طول مقاله سعی کردیم تا شما را با دستگاه کمپرسور باد آشنا شوید. برای این کار از کمپرسور باد و نحوه راه اندازی کمپرسور باد توسن گفتیم. حال اما وقت آن است که نتیجه ای از صحبت هایمان بگیریم، به طور کلی کمپرسور های باد وسایل پرکاربردی هستند که در صنایع مختلف استفاده های گوناگونی از آن ها میشود، به همین دلیل هم راه اندازی آن امری بسیار مهم است به نحوی که شما اگر قصد خرید کمپرسور باد را دارید یا اگر که از قبل آن را خریده اید و قصد شروع به کار باهاش را دارید حتما باید به این مراحل راه اندازی دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *