بلاگ

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی، کدام یک بهتر است؟

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

در این مقاله در مورد تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی در خدمت شما هستیم و می خواهیم بدانیم کدام نوع آچار برای شما مناسب تر است. کارخانه های بسیاری هستند که در حال تولید انواع آچار بکس برقی و بادی هستند و بدین ترتیب انتخاب از میان انبوه دستگاه ها برای شما دشوار خواهد بود. شاید به درستی ندانید که کدام نوع آچار برای شما مناسب تر است. پیش از اینکه بخواهید در مورد خرید یکی از آچارها تصمیم بگیرید لازم است که در مورد تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی اطلاعاتی داشته باشید. بنابراین در این مقاله با ابزار توسن 29 همراه باشید تا به طور مفصل تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی را بدانید.

آچار بکس بادی

آچار بکس بادی که به آ آچار پنوماتیک نیز گفته می شود یکی از ابزارهایی است که برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره با سرعت و قدرت لازم از آن استفاده می شود. این ابزار می تواند برای بسیاری از پروژه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. آچار بکس بادی با سرعت و توان بالا در راندکان کار تاثیر بسزایی ایجاد کرده است و یک ابزار پرکاربرد می باشد.

این وسیله دارای دو قسمت اصلی موتور و گیربکس می باشد و همانطور که از نام آن پیداست این و سیله با استفاده از نیروی محرک باد کار می کند به طوری که جریان باد پس از ورود به قسمت موتور و برخورد با پره های فیبری گرداننده موتور را به صورت توربینی به گردش در می آورد و نیروی گشتاور ایجاد شده به واسطه موتور از طریق شفت خروجی به قسمت گیربکس انتقال پیدا می کند.

آچار بکس برقی

 آچار بکس برقی ابزاری است برای  باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره بکسی. این ابزار نیروی خود را از طریق الکتریسیته تأمین می کند و بر عکس  بکس بادی نیازی به کمپرسور هوا ندارد . بکس برقی نیز مقدار زیادی انرژی تولید می کند اما به قدرتمندی مدل بادی آن  نمی باشد بکس برقی مناسب فعالیت های کوچک کارگاهی و خانگی می باشد. امتیاز  مثبت آچار بکس برقی، سبک وزن بودن آن می باشد که باعث می شود حمل آن آسان شود و شما می توانید به راحتی کار خود را انجام دهید . همچنین این نکته را فراموش نکنید که شما جهت انجام کار با بکس برقی به انرژی الکتریسیته و برق نیاز دارید.

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

 

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید دستگاه فرز نجاری

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

حال می خواهیم به بخش تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی بپردازیم. می خواهیم بدانیم کدام نوع آچار مناسب تر است و برای شما کارایی دارد. در پاسخ می توان گفت که هر کدام بنا به شرایط و نوع کار می توانند بر دیگری برتری داشته باشند. مهم ترین موضوع این است که شما برای چه کاری می خواهید آچار بکس برقی و یا بادی استفاده کنید. در این بخش شما را در مورد تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی به طور مفصل آشنا خواهیم کرد.

ابزارهای بادی و من جمله آچار بکس بادی نمونه های صنعتی تری محسوب می شوند و می توان گفت دارای وزن کمتر، قدرت بیشتر و استهلاک کمتری هستند. در مقال بکس های برقی نیازی به تامین هوای فشرده یا همان دستگاه کمپرسور ندارند و شما به راحتی می توانید در بسیاری از نقاط از آن ها استفاده کنید. چرا که در دسترس هستند و سر و صدای کمتری نیز دارند.

در بازار این روزها نمونه آچار بکس های شارژی نیز به سرعت در حال پیشرفت می باشد به طوری که گشتاور بالایی همپای نمونه های برقی و حتی نمونه های بادی را اخیرا توانسته اند در مدل های جدید تامین کند.. با توجه به اینکه این دستگاه نیاز به باد و یا برق مستقیم ندارد می توانند گزینه ای ایده آل برای بسیاری از امور باشند.

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

کسب اطلاعات بیشتر: دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

با در نظر گرفتن اینکه به طور معمول در بسیاری از کارگاه های تعمیراتی کمپرسور باد وجود دارد، مزایای بکس بادی نسبت به نمونه های برقی به شرح زیر می باشد:

  • تامین گشتاور بالا
  • حالت چکشی قوی برای باز و بسته کردن پیچ های سخت
  • استهلاک کمتر و دوام بلند مدت قطعات در صورت روزغن کاری روزمره
  • کوچک و جمع و جور بودن برای کار در فضاهای محدود
  • بدنه معمولا مقاوم تر نسبت به مدل های برقی در برابر ضربه و رطوبت
  • ایمنی بیشتر در برخورد شیلنگ نسبت به سیم برق با قطعات در حال گردش

مزیت آچار بکس برقی در تعمیرگاه

  • استفاده در هر جا با داشتن پریز برق شهری
  • عدم نیاز به فیلتر رطوبت گیر و روغن زنی روزانه
  • صدای کمتر در مقایسه با دستگاه آچار بکس بادی
  • تعمیرات آسان و در دسترس

نکات مهم هنگام خرید آچار بکس

هنگامی که می‌خواهید آچار بکس تهیه کنید می‌خواهید مطمین شوید که ویژگی‌های متفاوتی که می‌توانند داشته باشند را در نظر گرفته اید. اگر این ابزار را برای خانه خود می‌خواهید یا به ندرت از آن استفاده می‌کنید نیازی نیست که دارای قدرت بالایی باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: دریل چکشی چگونه کار می کند؟

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

نکاتی که باید برای خرید آچار بکس در نظر گرفت

  • نیروی گشتاوری: نیروی گشتاوری چیزی است که برای باز کردن یا بستن پیچ نیاز است و نیروی گشتاوری مختلف برای انجام کارهای متفاوت استفاده می‌شود. به دنبال آچار بکس با نیروی 1500 in-lb بگردید.
  • وزن: وزن آچار بکس می‌تواند باعث خستگی دست شما و یا ایجاد عوامل دیگر شود. در انجام کارهای کوچک، وزن عامل مهمی نیست اما در انجام کارهای طولانی مدت می‌تواند باعث خستگی شما شود.
  • اندازه: آچار بکس کوچک بهتر است اما متاسفانه در اندازه‌های کوچک نیروی گشتاوری نیز کمتر می‌شود.
  • سایز درایو: سایز رایج ۱/۲ درایو می‌باشد که تقریبا در همه جا کاربرد دارد. بعد از ۱/۲ درایو سایز ۳/۸ درایو رایج می‌باشد که نیروی گشتاوری کمتری نسبت به ۱/۲ درایو تولید می‌کند.
  • ارگونومیک: به طور دلخواه شما می‌خواهید آچار بکسی را انتخاب کنید که به آسانی قابل نگه داشتن باشد و بتوانید به مدت طولانی با آن کار کنید. آچار بکس خوش دست به این معنی می‌باشد که شما بتوانید مدت زمان طولانی با آن کار کنید و خستگی و درد کمی احساس کنید.
  • گارانتی: به دنبال آچار بکس با یک گارانتی خوب بگردید. اکثر کارخانه‌های تولید کننده حداقل یک‌سال گارانتی در اختیار شما قرار می‌دهند اگرچه برخی از آنها ۲ تا ۵ سال محصول خود را گارانتی می‌کنند.
  • سرعت بستن پیچ در هر دقیقه: سرعت بالای بستن به این معناست که آچار بکس می‌تواند پیچ را سریع‌تر ببندد و همچنین آن را محکم تر بچسبد تا پیچ یا مهره کمتر خارج شود.

شما عزیزان می توانید انواع ابزار برقی و شارژی و یا ابزار بادی و بنزینی را در مجموعه ابزار توسن 29 مشاهده کرده و پس از بررسی قیمت و مقایسه اطلاعات محصولات مناسب ترین محصول را با کمترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *