بلاگ

انواع دریل برقی و شارژی

انواع دریل برقی و شارژی

انواع دریل برقی و شارژی و شارژی را در این طلب معرفی خواهیم کرد تابرای خرید خود بهترین تصمیم را بگیرید. قبل از هر چیز لازم است بدانید که دریل برقی قدرت بالاتری از دریل شارژی دارد در نتیجه برای استفاده های خانگی توصیه می شود تا دریل شارژی را تهیه نمایید.

قبل از خرید به نوع کارایی دریل برای خود دقت نمایید دریل در انواع مختلی در بازار موجود است که شما می توانید بر اساس کاربردی که دارد آن را تهیه نمایید.

از آنجایی که برای استفاده های خانگی ممکن است این ابزار نهاین هفتگی یا ماهی یا سالی یکبار مورد استفاده قرار بگیرد توصیه می شود تا به دنبال دریل های حرفه ای و گران قیمت برای استفاده های خانگی نباشید و هزینه خود را در زمینه ای دیگر صرف نمایید زیرا دریل های حرفه ای دارای قابلیت ها و امکاناتی می باشند که بیشتر آن ها برای شما کارایی نخواهد داشت.

از آنجایی که ابزار برقی و شارژی حرفه ای دارای پیچیدگی هایی می باشد ممکن است تا در زمان کار با آن برای شما مشکل به وجود بیاید زیرا شما مهارت لازم برای استفاده از این ابزار حرفه ای را ندارید.

لازم به ذکر است که دریل برقی برای کار نیاز به اتصال به شبکه برق دارد. بنابراین محدودیت طول کابل برق برای شما محدودیت کار با دریل را به همراه خواهد داشت. اما دریل شارژی بدون محدودیت می تواند در هر مکانی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین لازم است نوع کار و محیطی که قرار است با دریل کار کنید را در نظر بگیرید تا بتوانید از بین انواع دریل برقی و شارژی یک نوع را انتخاب کنید.

در نتیجه در ادامه به معرفی بیشتر انواع دریل برقی و شارژی خواهیم پرداخت ا برای خرید این محصولات برای استفاده های مختلف به شماعزیزان راهنمایی لازم را بدهیم.

 

دریل شارژی

همانطور که گفته شد دریل شارژی دارای قدرت کمتری نسبت به دریل برقی می باشد اما برای کارهای سبک خانه مناسب می باشد در نتیجه بهتر است تا برای کارهای سبک داخل منزل دریل شارژی را تهیه نمایید.در نیجه اگر به دنبال تهیه دریل برای منزل خود هستید بهتر است تا قبلاز آن مقاله راهنمای خرید دریل خانگی را مطالعه نمایید.

از دریل شارژی برای ایجاد سوراخ روی سطوح سبکتر استفاده خواهد شد و استفاده دیگری که دارد در باز و بسته کردن پیچ می باشد. به همین علت به دریل شارژی، دریل پیچ گوشتی نیز گفته می‌ شود.

یکی از مهمترین مزیت‌ های این دریل‌ ها استفاده آن روی سطوح چوبی و فلزی می باشد که به دلیل داشتن مته و سری پیچ گوشتی امکان پذیر خواهد بود. با توجه به این که این دریل مقاومت و سرعت کمتری نسبت به دریل چکشی دارد، نمی‌ توانید روی سایر مصالح ساختمانی از آن استفاده نمایید. شما می‌ توانید دریل پیچ گوشتی شارژی به راحتی حمل کنید و در مکان‌ هایی که پریز برق در آنجا موجود نمی باشد از آن استفاده نمایید زیرا کار این دستگاه وابسطه به نیروی برق نمی باشد.

انواع دریل برقی و شارژی

انواع دریل برقی و شارژی

دریل چکشی یا دریل پیچ گوشتی شارژی ضربه ای

از انواع دریل برقی و شارژی می توان به دریل چکشی یا دریل پیچ گوشتی شارژی ضربه‌ ای اشاره کرد که در این میان از دریل شارژی از این نوع دریل بیشتر استفاده می شود،این نوع دریل عملکردی مانند دریل پیچ گوشتی دارد، اما این دریل نسبت به دریل پیچ گوشتی مزیت بسیاری مهمتری دارد و آن هم کار بر روی سطوح مقاومتر و سختتر می باشد.

مکانیزم این دریل به طوری است که باعث می‌شود تا قدرت دریل و مته افزایش پیدا کند، به همین دلیل شما می توانید از این دریل بر روی سطوحی مانند بتن هم استفاده نمایید

در نتیجه اگر شما یک دریل چندکاره، قدرتمند و شارژی می‌ خواهید، باید به فکر خرید دریل پیچ گوشتی یا چکشی باشید، تا بتوانید با استفاده از آن سطوح سخت را به صورت ضربه‌ ای سوراخ نمایید. این دسته از دریل‌ها نسبت به انواع دریل، قیمت بیشتری داشته و از گشتاور موتور و سرعت کمتری برخوردار خواهند بود.

مطالعه بیشتر: بهترین مارک دریل برقی

دریل برقی

این دریل نیازی به تعویض باتری ندارد و با نیروی برق کار می کند و به همین علت دارای قدرت بسیار بالایی است و به کار شما سرعت می بخشد و از طرفی در صورت نداشتن مهارت در کار با این دستگاه ممکن است به خود آسیب وارد کنید.

در نهایت توصیه می شود تا در صورتی که این وسیله استفاده بالایی دارید نوع برقی آن را تهیه نمایید البته قبل از تهیهبه این موضوع نیز توجه داشته باشید که از این وسیله در چه مکانی قصد استفاده دارید و آیا در آن مکان پریز برق موجود است و دسترسی به برق دارید یا خیر زیرا در ایصورت باید دریل شارژی تهیه نمایید.

بدیهی است که اگر شما در حال کار بر روی یک پروژه ساختمانی، یک پروژه الکتریکی یا حتی ساختن اسباب و وسایل خانگی باشید، نیاز به استفاده از ابزاری کارآمد با نام دریل خواهید داشت.

به احتمال زیاد برای انجام تمام این کار ها نیاز به سوراخکاری داشته باشید. از این سوراخ ها به طور کلی برای قرار دادن پیچ، میخ، گل میخ و … در اشیاء و سطوح مختلف استفاده می شود. برای این منظور تیه دریل برقی بهترین پیشنهاد است.

امروزه انواع دریل برقی و شارژی زیادی در بازار موجود می باشد که کارایی های بسیاری دارند در ادامه برخی از آن ها معرفی خواهیم کرد.

 

انواع دریل برقی و شارژی

انواع دریل برقی و شارژی

 

انواع دریل برقی و شارژی از نظر عملکرد

انواع عملکرد های دریل شامل ساده، چکشی، بتن کن، همزن و دریل پیچ گوشتی می باشد که در ادامه در ارتباط با آن ها صحبت شده است.

 

دریل ساده

دریل ساده از انواع دریل برقی و شارژی می باشد که معمولی ترین نوع دریلی است که برای کارهای ساده در خانه و کارگاه به کار گرفته می شود. ایجاد سوراخ بر روی چوب، فلزات نرم و سطوح مختلف از جمله پلاستیک و … مهم ترین هدفی است که شما با خرید دریل ساده به آن دست می یابید.

در دریل های ساده قابلیت چکشی یا سوراخکاری توأم با ضربه وجود ندارد لذا این نوع دریل برای فرایند ایجاد سوراخ بر روی دیوارو بتن مناسب نخواهد بود.

انواع دریل برقی و شارژی

انواع دریل برقی و شارژی

دریل چکشی

دریل چکشی از انواع دریل برقی و شارژی است که دارای طرفداران بسیاری می باشد که همزمان با ایجاد حفره بر روی سطوح، قابلیت ایجاد ضربه زدن را نیز داراست.

در واقع ایجاد ضربه در حین سوراخ کردن سطوح سختی مانند سیمان و بتن باعث می شود که فرایند ایجاد حفره با سرعت بیشتری انجام شود. به این ترتیب قدرت دریل چکشی از دریل ساده بیشتر خواهد بود تا بتواند ضربه به سطح را وارد کند. به همین دلیل از این دریل بسیار استقبال شده است.

دریل همزن

دریل همزن  یکی از انواع دریل برقی و شارژی می باشد که کار آن مخلوط کردن مواد می باشد. این دریل موادی از قبیل رنگ، ملات، سیمان و از این دست مخلوط ها را در حجم بالا هم می زند. موارد مورد اهمیت در این دریل ، سرعت تیغه ای که در گردش است، توان آن و همچنین طول تیغه می باشد. لازم به ذکر است که این مدل دریل ها در انواع شارژی، برقی در بازار موجود می باشند.

 

سخن آخر

انواع دیگری دریل در بازار موجود است که می توانید آن ها را از سایت ابزار توسن تهیه نمایید و برای اطلاعات بیشتر قبل از خرید ی توانید مقاله راهنمای مبتدی ابزار برقی و شارژی را مطالعه نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *