بلاگ

راهنمای خرید دریل خانگی

راهنمای خرید دریل خانگی

راهنمای خرید دریل خانگی در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا برای بهترین انتخاب را برای دریل مورد استفده در منزل داشته باشید. این وسیله برای سوراخ کردن اجسام و دیوار در منزل می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای داشتن بهترین انتخاب بهتر است قبل از خرید دریل انواع آن را بشناسید و برای کسب این اطلاعات می توانید از سایت ابزار توسن مقاله انواع دریل شارژی ابزار توسن را مطالعه نمایید.

در ادامه در ارتباط با دونوع کلی از دریل صحبت خواهیم کرد. برای راهنمای خرید دریل خانگی بهتر است بدانید که دریل به صورت کلی به دو نوع برقی و شارژی تقسیم می شود که در ادامه در ارتباط با آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تفاوت عمده و مهم این دو در توان و مکان استفاده از آن می باشد دریل برقی برای تامین انرژی و نیروی خود برای کار کردن به برق احتیاج دارد و دارای سیم برق می باشد اما دریل شارژی را می توان در هر مکانی مورد استفاده قرار داد.

از آنجایی که توان دریل شارژی از دریل برقی پایین تر می باشد می توان گفت که برای استفاده خانگی بسیار مناسب می باشد و دریل های برقی بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مابا راهنمای خرید دریل خانگی قصد داریم تا ابزار مناسبی را برای این کار معرفی و انتخاب نماییم. مطمئنا وقتی ابزار مناسب در دست داشته باشید، کار سریعتر و با کیفیت بیشتری پیش خواهد رفت. دریل ابزاری است که برای مصارف خانگی مخصوصا برای سوراخ کردن دیوار، سوراخ کردن فلزات و چوب، باز و بست نمودن پیچ و از این قبیل فعالیت ها رد منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

حال با توجه به اینکه مدل های مختلفی از دریلها در بازار موجود می باشد که گزینش از بین آنها را مشکل کرده است، در این مقاله قصد داریم راهنمایی های لازم را ارائه نموده و فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید می بایست به آنها توجه نمایید، مطرح نماییم.

 

انواع دریل

همان طور که گفته شد، انواع مختلفی از دریل ها در بازار موجود می باشند که به طور کلی به دو نوع برقی و شارژی تقسیم می شوند.

دریل شارژی

در راهنمای خرید دریل خانگی باید گفت که دریل شارژی تا حد زیادی محبوب ترین نوع برای استفاده خانگی می باشند. منبع تغذیه آن ها یک باتری قابل شارژ است که در پایین دسته قرار خواهد گرفت و به شما اجازه می دهد ابزار در دست متعادل بماند.

ظرفیت باتری بر حسب ولت اندازه گیری خواهد شد. این دستگاه های بی سیم به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به نگرانی در مورد یافتن پریز برق، در هر جای لازم با آن کار کنید.

برای اطلاعات بیشتر این نوع دریل بهتر است تا مقاله ویژگی های دریل شارژی چیست؟ را مطالعه نمایید.

دریل برقی

با دریل های برقی، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن شارژ باتری باشید، این مزیت اصلی این نوع از دریل ها می باشد اما نکته منفی نیز دارد که آن هم این است که نمی توانید از آن در مکان هایی که پریز برق موجود نمی باشد استفاده نمایید. لازم به ذکر است که مدل هایی نظیر دریل چکشی چرخشی و دریل گیربکسی در رده برقی ها قرار می گیرند.

راهنمای خرید دریل خانگی

راهنمای خرید دریل خانگی

ویژگی های دریل خانگی

در راهنمای خرید دریل خانگی بهتر است تا ویژگی های دریل خانگی را بدانید. در نتیجه در هنگام خرید بهتر است تا به موارد زیر توجه نمایید.

  • آمپر

در راهنمای خرید دریل خانگی، آمپر یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. روش اصلی سنجش قدرت سوراخ کردن دریل‌ ها آمپر می باشد. برای یک دریل خانگی، ۶ تا ۸ آمپر برای انجام کارهای لازم کافی می باشد.

  • باتری

باتری یکی از مواردی است که در راهنمای خرید دریل خانگی به ان اشاره شده است. در بیشتر دریل‌ های شارژی از باتری‌ های لیتیومی استفاده می‌ شود. این باتری‌ ها می‌ توانند صدها بار مورد استفاده قرار گیرند و قدرت کافی برای استفاده مداوم از دریل را فراهم می کنند. دریل‌ های قدیمی ممکن است از تکنولوژی NiCd های شارژی برای تامین برق خود استفاده نمایند.

  • سه‌ نظام

راهنمای خرید دریل خانگی به سه نظام نیز اشاره کرده است. دریل‌ های بی‌ سیم معمولا دسته‌ های چرخشی دارند که بتوانید ناحیه‌ی نگهدارنده‌ ی مته (سه‌نظام) را به خوبی نگه داشته و کنترل کنید. برای خارج کردن مته باید سه‌نظام را شل کرده و برای بستن مته به دریل باید سه‌ نظام را سفت نمایید. برخی دریل‌ های قدیمی، برای شل و سفت کردن سه‌ نظام دارای کلید می باشند.

  • نور

در راهنمای خرید دریل خانگی به نور نیز اشاره شده است بعضی از دریل‌ ها در نزدیکی سه‌ نظام به یک چراغ LED مجهز می باشند که موجب می شود تا کارایی در دریل راحتتر شود. داشتن نور می‌ تواند بسیار امکان مفیدی باشد و به شما اجازه دهد در مکان‌ هایی که نور کافی وجود ندارد بتوانید به راحتی دید داشته و کار خود را انجام دهید.

  • سوییچ تغییر جهت

در راهنمای خرید دریل خانگی اشاره شده است تا به سوییچ تغییر جهت در هنگام خرید بسیار توجه شود. چپ گرد و راست گرد بودن به منظور استفاده از دریل به عنوان پیچ گوشتی حیاتی می باشد.

با وجود این حالت شما قادر به بستن و نیز باز کردن پیچ ها خواهید بود. در حالت عادی مته ها به صورت ساعت گرد (راست گرد) برای سوراخ کردن دیوار حرکت می کنند. این جهت حرکت برای بستن پیچ ها نیز درست می باشد اما در صورتی که بخواهید پیچی را باز نمایید نیاز دارید تا دریل شما به صورت پاد ساعت گرد (چپ گرد) بچرخد. این قابلیت از طریق دکمه ی 2 حالته ای  که بالاتر از دکمه اصلی دریل قرار دارد تنظیم می شود.

  • راهنمای خرید دریل خانگی

    راهنمای خرید دریل خانگی

    سرعت

در راهنمای خرید دریل خانگی به توجه به سرعت دریل برای کارایی نیز اشاره شده است اکثر دریل‌ ها دارای سرعت‌ های متفاوتی می باشند که این سرعت‌ ها برحسب RPM (دور کامل مته در دقیقه) اندازه‌ گیری می‌ شوند. سرعت بالاتر برای سوراخ کردن مناسب است و سرعت پایین برای بسته و باز کردن پیچ‌ ها کارایی دارد در نتیجه شما می توانید نسبت به هدف خود برای خرید دریل ، دریل با سرعت مناسب خود را خریداری نمایید.

  • ماشه (کلید)

به وسیله ی ماشه‌ روی دریل و نگه داشتن آن دریل شروع به کار می کند و با رها کردن آن، دریل از حرکت می ایستد.

  • ولت

راهنمای خرید دریل خانگی به ولت دریل مورد نظر بسیار اشاره می کند. روش اصلی اندازه‌ گیری قدرت حفاری دریل، ولت است. دریلی که ولتاژ بالاتری داشته باشد، قدرت نفوذ بیشتری در سطوح سخت نیز خواهد داشت. اکثر دریل‌ های بی‌ سیم یا شارژی ولتاژ بین ۱۲ تا ۱۸ ولت دارند، اما اگر به دنبال قدرت بیشتری می باشید، می‌ توانید دریل‌ هایی با ولتاژ ۲۲ الی ۲۴ خریداری نمایید.

سخن آخر

شما می توانید برای خرید انواع دریل به سایت ابزار توسن مراجعه نموده و انواع ابزارآلات و دریل ها را به صورت آنلاین و با کیفیت بالا از سایت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *