بلاگ

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن چیست؟ دریل بتن کن از دسته ابزارهای حرفه ای می باشد که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول به منظور اجرای فرایندهای تخریب و سوراخکاری استفاده می شود. دریل بتن کن جزو لوازمی است که هرکسی نمی تواند از آن استفاده کند و برای استفاده از آن باید تجربه کافی را داشته باشید. در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از ویژگی های دریل بتن کن آشنا کنیم تا بدانید این دستگاه در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. شما عزیزان جهت مشاهده انواع دریل بتن کن و یا مشاهده قیمت بتن کن می توانید به فروشگاه مجموعه ابزار توسن 29 مراجعه کرده و با مشاهده ویژگی های هریک، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

دریل بتن کن چیست؟

از دریل بتن کن به منظور انجام فرایندهای تخریب و دریل کاری استفاده می شود. اگر نگاهی به ظاهر این دستگاه داشته باشید شباهت های زیادی میان دریل بتن کن و چکش تخریب خواهید دید. اما تفاوت این دو دستگاه در این است که دریل بتن کن می تواند عملیات سوراخ کاری را نیز انجام دهد اما چکش تخریب تنها قادر به سوراخکاری نیست. بتن کن چیست؟

در ساختار دریل بتن کن از پیستون استفاده شده است که نه تنها باعث بالا رفتن قدرت تخریب این دستگاه می شود بلکه می تواند به عنوان وسیله ای برای حفاری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر اجزای سازنده بتن کن می توان به سیستم مته و قلم گیر اشاره کرد که عملکردی همانند چکش تخریب دارد. برای مشاهده قیمت دریل برقی می توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی بهترین دریل بتن کن

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های دریل بتن کن

این ابزار کارابردی مانند دیگر ابزارها از بخش های مختلفی تشکیل شده است که که شناخت آن ها باعث می شود بهتر بتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین بخش های مختلف این دستگاه را می توان به صورت زیر شرح داد: بتن کن چیست؟

موتور دریل

قلب تپنده ی یک دستگاه موتور آن می باشد و در واقع با استفاده از موتور می توان سرعت و قدرت یک دریل را تشخیص داد. به طور کلی موتورها در دو نوع ساده و گیربکسی موجود می باشد که موتورهای گیربکسی امکانات بیشتری دارند. این موارد شامل قابلیت تنظیم سرعت، تغییر گشتاور و جهت چرخش است. لازم به ذکر است که نوع دیگر موتورها علاوه بر چرخش، قابلیت چکشی و ضربه زدن به سطوح رادارند. این ضربات در موتورهای باقدرت مختلف، متفاوت است و با نرخ ضربه در دقیقه شناخته می‌شود. میزان قدرت موتور دریل‌ها برحسب وات سنجیده می‌شود که این اندازه از حدود ۲۰۰ وات شروع‌شده و بالا بودن این عدد به مفهوم قدرت بالاتر دستگاه است.

سه‌نظام

پس از موتور، سه‌نظام مهم‌ترین بخش یک دریل می‌باشد. سه‌نظام‌ها بر اساس نصب مته به دودسته تقسیم می‌شوند که شامل بخش آچارخور و خودکار می‌شود. در مدل آچارخور، برای هر بار تعویض مته به آچار مخصوص نیاز می‌باشد؛ اما در نوع خودکار، با نیروی دست و چرخش، می‌توان مته‌ی دریل را عوض کرد. لازم به ذکر است که سه‌نظام 10 متداول‌ترین نوع سه‌نظام می‌باشد. منظور از این عدد، نصب مته‌ یا سری پیچ‌گوشتی تا اندازه‌ی ۱۰ میلی‌متری درون سه‌نظام است. عموماً دریل‌های معمولی کوچک، از این نوع سه‌نظام برخوردارند. نوع دیگر سه‌نظام شماره ۱۳ است که دریل‌های بزرگ‌تر از این نوع سه‌نظام بهره می‌برند.

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مته دریل

مته نیز به‌نوبه‌ی خود مهم است. این قسمت با سطوح مختلف تماس پیدا می‌کند و سوراخ‌ها را در اعماق متفاوت ایجاد می‌کند. اگر سطحی که می‌خواهید دریل کاری را بر روی آن انجام دهید، چوبی، پلاستیکی و یا فلزی بود، حتماً باید از مته‌ی فولادی استفاده کنید؛ اما اگر سطح دریل کاری شما گچی، بتنی و سیمانی بود، نیاز به مته‌ی الماسِ می‌باشد. به‌طورکلی مته‌های الماسِ از مقاومت بالایی برخوردارند و برای ساخت آن‌ها از ترکیبات کربنی استفاده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که انواع مته‌های فولادی نیز به همان اندازه پرکاربرد بوده و از آلیاژ فولادی ساخته‌شده‌اند.

انواع دریل بتن کن

دریل بتن کن چهار شیار

ساختار این مدل به صورتی است که می توان مته و قلم هایی به قطر 30 میلی متر را درون آن قرار داد. قلم هایی که در این نوع دریل بتن کن استفاده می شود نسبت به بتن کن 5 شیار نازک نر هستند. به همین دلیل اسن این نوع دریل بتن کن برای تخریب های کم و محدود استفاده می شود و برای انجام پروژه هایی که دارای تخریب بالایی هستند استفاده از این دستگاه توصیه نمی شود. بتن کن چیست؟

بتن کن های 4 شیار با وجود وزن کمی که دارند، از قدرت سوراخ کاری بالاتری نسبت به دریل های چکشی برخوردار می باشند. اصولا از این نوع دریل به منظور سوراخ کاری مصالحی مانند، بتن، سیمان، آجر و گچ استفاده می شود.

دریل بتن کن پنج شیار
دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دریل بتن کن پنج شیار از مته و قلم هایی با قطری بیش از 34 میلی متر استفاده می شود. به نسبت نمونه چهار شیار، این دستگاه وزن سنگین تری داشته و این توانایی را دارد که در حین اجرای عملیات تخریب ضربه های قدرتمندی به محل وارد نماید.

این مدل دارای سیستم میرایی لرزش نیز می باشد که سبب دفع لرزش شده و از انتقال آن به کاربر جلوگیری می کند. این ویژگی از ایجاد خستگی در هنگام کار با دستگاه جلوگیری به عمل می آورد.

مدل پنج شیار این دستگاه از قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشد. وجود مته گیر، امکان استفاده از آن را در سخت ترین فرآیندهای اجرایی امکان پذیر می باشد.

از آن جایی که وزن این دستگاه عموما بیش از 5 کیلوگرم می باشد، از یک سیستم کنترل سرعت در آن استفاده شده است. این سیستم امکان چرخش مته در 5 یا 6 وضعیت را فراهم می کند.

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از دریل بتن کن، از وارد کردن فشار زیاد بر آن خودداری نمایید، چرا که انجام این کار به دستگاه آسیب رسانده و طول عمر آن را کاهش می دهد. هم چنین می تواند باعث کند شدن سر مته نیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *