بلاگ

خرید بهترین انواع دریل خانگی

خرید بهترین انواع دریل خانگی

خرید بهترین انواع دریل خانگی ر در این مقاله برای شما معرفی خواهیم کرد. به طور کلی دریل ها به دسته کلی دریل برقی و دریل شارژی تقسیم می شوند که معمولا برای مصارف خانگی از دریل های شارژی بیشتر استفاده می شود.

دریل های شارژی توان کمتری نسبت به دریل های برقی دارند اما برای مصارف خانگی مناسب می باشند و مزیتی که نسبت به دریل های برقی دارند این است که محدودیت مکانی برای استفاده ندارند.

زیرا دریل های برقی برای استفاده به پریز برق برای تامین نیرو احتیاج دارند در نتیجه در هر مکانی نمیتوان از آن استفاده کرد اما از دریل شارژی شما می توانید درهر مکان استفاده نمایید زیرا نیرو از باطری تامین می شود.

علاوه بر موارد گفته شده هر کدام از این دو دسته دریل برای مصارف خانگی باید دارای ویژگی هایی باشند و همینطور امکاناتی را دارا باشند که در ادامه به این امکانات اشاره کرد ایم تا با خرید بهترین انواع دریل خانگی آشنا شوید.

امکانات دریل خانگی مناسب برای خرید بهترین انواع دریل خانگی

در ادامه به 4 امکانات از دریل اشاره شده است که برای خرید بهترین انواع دریل خانگی بهتر است تا داشته باشد:

برای اطلاعات بیشتر برای خرید بهتریت دریل خانگی میتوانید مقاله راهنمای خرید دریل خانگی را قبل از خرید و انتخاب خود مطالعه نمایید.

خرید بهترین انواع دریل خانگی

خرید بهترین انواع دریل خانگی

قابلیت چکشی

همانطور که میدانید ابزار برقی و شارژی مانند دریل برای سورخ کردن در بیشتر مواقع استفاده می شود که برای خرید بهترین انواع دریل خانگی بهتر است توجه داشته باشید که دریل مورد نظر شما قابلیت سوراخ کاری در مواد مختلف مثل دیوارها با پوشش رنگ، چوب و ام دی اف، سنگ و کاشی و فلزات داشته باشد.

در نتجه بهتر است تا دریل خانگی که انتخاب می شود توانایی سوراخ کاری بر روی تمامی مواد ذکر شده را داشته باشد، زیرا که این توانایی در خانه های ما ایرانی ها دارای کاربرد فراوانی می باشد.

در عمل، سوراخ کاری بر روی فلزات، چوب و مصالح ساختمانی با هم متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای سوراخ کاری بر روی مصالح ساختمانی علاوه بر چرخش مته، نیاز به ضربه یا حالت چکشی نیز داریم و لازم است تا از مته های الماسه استفاده کنیم.

ولی برای سوراخ کاری بر روی فلزات و چوب حالت ضربه یا چکشی لازم نمی باشد. بنابراین برای خرید بهترین انواع دریل خانگی پس از سوال ” بهترین مارک دریل خانگی ” یا ” بهترین مارک دریل شارژی چیست “، باید قابلیت چکشی و ساده دریل مورد نظرتان را هم در نظر داشته باشید.
مطالعه بیشتر در ارتباط با دریل شارژی: انواع دریل شارژی ابزار توسن

قابلیت چپگرد  راستگرد

گاهی اوقات برای نصب برخی کالا ها در منزل، مثلا یک آینه در حمام یا دستشویی نیاز است تا پس از سوراخ کاری توسط دریل و قرار دادن رول پلاک در سوراخ های مورد نظر، با پیچ آینه مورد نظر را در محل نصب نمایید. در اینصورت می توانید به صورت سنتی از پیچ گوشتی یا چهارسوی دستی برای این کار استفاده نمایید.

غیر از مورد ذکر شده در بالا روش دیگر نیز برای نصب اینگونه وسایل وجود دارد. شما می توانید با به کارگیری همان دریل خانگی در این نوع کارهای فنی کار خود را در اینگونه شرایط راحتتر کنید. بنابراین از میان انواع دریل، برای خرید بهترین انواع دریل خانگی باید توجه داشته باشید تا دریل انتخابی شما علاوه بر حالت چکشی و ساده، قابلیت کنترل سرعت و همچنین چپگرد و راستگرد را نیز داشته باشد.

ترکیب قابلیت چپگرد راستگرد و کنترل سرعت در سوییچ یک دریل این امکان را به شما می دهد تا با قرار دادن یک سر پیچ گوشتی در سه نظام دستگاه از آن به عنوان یک پیچ گوشتی برقی یا پیچ گوشتی شارژی نیز استفاده کنید. به هر میزان که ما به شستی سوییچ فشار وارد نماییم، سرعت دستگاه کم و زیاد می شود و این سیستم کنترل سرعت در سوییچ باعث کنترل بهتر بر روی دستگاه و پیچ کاری های راحتتر می شود.

مطالعه بیشتر در ارتباط با دریل شارژی: ویژگی های دریل شارژی چیست؟

قابلیت کنترل سرعت و قفل سویچ

در بعضی برندهای تولید ابزار بر روی سوییچ دریل ها علاوه بر سیستم کنترل سرعت یک ولوم نیز طراحی شده است. برای خرید بهترین انواع دریل خانگی توصیه می شود تا بخرید که علاوه بر تمامی امکاناتی که ذکر شد ولوم روی شستی سوییچ را نیز دارا باشد.

چرا که این ولوم به همراه قفل سوییچ یک قابلیت جدید را نیز برای شما پدید می آورد که می توانید با تنظیم ولوم سوییچ دریل بر روی عدد مورد نظر و استفاده از قفل سوییچ، یک سرعت ثابت بدون دخالت دست را داشته باشید. با داشتن این ویژگی شما می توانید دریلی داشته باشید که به عنوان یک همزن برای مواد مختلف از قبیل رنگ یا چسب عمل نموده و به شما در کارهای منزل کمک نماید.

خرید بهترین انواع دریل خانگی

خرید بهترین انواع دریل خانگی

سه نظام آچاری یا اتوماتیک

یکی دیگر از قسمت ها و اجزای دریل خانگی که در خرید بهترین انواع دریل خانگی بهتر است به آن توجه کنید و تا حدی سلیقه ای انتخاب می شود سه نظام آن می باشد. بعضی از کاربران استفاده از سه نظام اتوماتیک یا خودکار را ترجیح می دهند و داشتن این ویژگی را راحت تر می دانند.

چون با وجود این ویژگی نیاز به آچار و ابزار خاصی نمی باشد و با دست می توانید سه نظام را باز و بسته کرد. ولی گروهی دیگر از کاربران معتقدند که برای به کارگیری مته در سه نظام حتما باید از سه نظام آچاری استفاده شود تا مته به خوبی در جای خود محکم شده و احیانا در هنگام سوراخ کاری در قطعه کار و گیر کردن در سه نظام، هرز نگردد و باعث خوردگی مته و فک های سه نظام نشود.

سخن آخر

شما می توانید با خواندن مقاله خرید بهترین انواع دریل خانگی بهترین انتخاب را برای دریل خانگی از سایت ابزار توسن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *