آموزشی

بکس بادی چگونه کار می کند؟

بکس بادی چگونه کار می کند؟

آیا می دانید که بکس بادی چگونه کار می کند؟. آیا از علت ضعیف شدن بکس بادی مطلع هستید. ابزارآلاتی که توسط شرکت های تولید کننده ابزار آلات مثل توسن و… تولید می شوند، هر کدام در دسته ها و گروه های مختلفی قرار می گیرند. دلیل این که دسته بندی ابزارآلات وجود دارد هم این است که یکسری ابزارآلات ویژگی های یکسانی دارند، مثلا ابزارآلات برقی همگی با برق کار می کنند، یا ابزارآلات دستی باید با نیروی انسانی کار را انجام دهند. یکی از این گروه بندی ابزارآلات اما، ابزار آلات بادی هستند که بکس بادی هم در این گروه قرار می گیرد. بکس های بادی ابزارآلات پر کاربردی هستند که برای آشنایی بیشتر با آن ها و مسائل حوزه آن ها مثل اینکه بکس بادی چگونه کار می کند، قیمت بکس بادی و… توصیه می شود در ادامه بحث بکس بادی چگونه کار می کند هم همراه ابزار توسن 29 بمانید.

بکس بادی چگونه کار می کند؟

بیاید تا در اول صحبت ها و پیش از به میان آمدن این که بکس بادی چگونه کار می کند، کمی در مورد خود بکس بادی بدانیم. ابزارآلات بادی، ابزارآلات قدرتمندی هستند که با ورود گاز و تبدیل آن به نیروی مکانیکی نیروی زیادی را برای کار تولید می کند. ابزارآلات بادی تنوع زیادی دارند ازجمله آچار بکس بادی، جغجغه بادی و… می باشند. در مورد این که آچار بکس بادی چیست باید گفت که بکس بادی که با نام های آچار پنوماتیک و آچار بادی نیز شناخته می شود، برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره با قدرت بالا استفاده می شود. از بکس بادی در پروژه های صنعتی، کارخانه ها، تعمیرگاه های ماشین، کارگاه های تولیدی و خدماتی و تعمیراتی استفاده می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: آچار بکس بادی چیست؟

بکس بادی به وسیله یک شلنگ فنری به کمپرسور باد متصل می شود و نیروی لازم و انرژی بسیار زیاد برای بکس بادی تامین می شود.یکی از معضلات بکس های بادی این است که وزن کمی ندارند و اینکه برای کار با آن ها حتما باید از کمپرسور باد استفاده کرد. اما هیچ نوع از آچار بکس نمی تواند قدرتی به اندازه بکس های بادی تامین کند. اغلب مکانیک ها برای امور زیر از بکس بادی استفاده می کنند، برای جلوبندی خودروها و ماشین های سنگین استفاده می کنند. اگر که به دنبال تهیه بکس بادی هستید، برای اطلاع از بکس بادی قیمت، و این که بکس بادی چگونه کار می کند می توانید به سایت ابزار توسن 29 مراجعه نمایید.

اما نوبتی هم که باشد نوبت آن است که در مورد بحث اصلی مقاله یعنی این که بکس بادی چگونه کار می کند کمی صحبت کنیم. بکس بادی در زبان انگلیسی با نام آچار ضربه زن یاimpact wrench  شناخته می شود که اشاره دقیق به مکانیزم مورد استفاده در آن دارد که از طریق ایجاد ضربه های مداوم و با سرعت بالا، گشتاور مورد نیاز برای باز و بستن انواع پیچ و مهره را فراهم می کند.

در مورد این که بکس بادی چگونه کار می کند باید گفت که نیروی باد یا هوای فشرده ایی که از کمپرسور باد به داخل مجراهای ورودی بکس وارد می شود باعث به چرخش درآوردن روتور یا همان موتور بکس بادی می شود، و نیروی چرخشی که از طریق شفت خروجی روتور به داخل گیربکس یا همان مکانیزم ضربه زن بکس بادی وارد شده باعث ایجاد ضربه های مداوم و با سرعت زیاد می شود.

 روتور بکس بادی از یک هسته فولادی مجهز به چند شیار، به همراه چندین بالشتک تشکیل شده است که حدود 6 یا 7 بالشتک موجود در روتور در یک محفظه دایره ایی خارج از مرکز قرار داده شده اند که با فشار هوای وارد شده به این محفظه روتور به چرخش درمی آید.

در بحث بکس بادی چگونه کار می کند باید گفت که هوای مصرف شده در بکس بادی پس از به چرخش درآوردن روتور به خارج از بدنه بکس بادی هدایت می شود که موقعیت قرارگیری این اگزوز خروجی، یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید بکس بادی از فروشگاه های معتبر مثل ابزار توسن 29 است.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی انواع جعبه بکس

بکس بادی چگونه کار می کند؟

بکس بادی چگونه کار می کند؟

 در بکس های قدیمی قرارگیری اگزوز خروجی باد در جلوی بکس بادی باعث بلند شدن گرد و خاک هنگام کار با بکس و ایجاد مزاحمت برای کاربر می کرد ولی در مدل های جدید تر بکس بادی، اگزوز خروجی باد در زیر دسته قرار داده شده که باد خروجی به بیرون از محل کار منتقل شده و برای کاربر شرایط بهتری را فراهم میکند.

اين را هم در بحث بکس بادی چگونه کار می کند بدانید که هوای متراکم شده توسط شیلنگ و کوپلینگ از کمپرسور باد به دستگاه منتقل شده و با فشردن ماشه موتور آچار بکس شروع به کار می کند.

بر روی کولت بكس بادي درایوهایی با سایزهای مختلف می توان سوار کرد که قابلیت باز یا بسته کردن پیچ و مهره را به دستگاه می دهد.

در آخر بحث این که بکس بادی چگونه کار می کند هم باید گفت که جهت جلوگیری از هرز شدن یا بریدن رزوه می توان مقدار گشتاور را نیز تنظیم نمود.

علت ضعیف شدن بکس بادی

اما به جز این بحث که بکس بادی چگونه کار می کند، بد نیست که به این هم بپردازیم که علت ضعیف شدن بکس بادی چیست؟. در حالت کلی میتوان گفت که ضعیف شدن بکس بادی معمولاً به دو دلیل اصلی رخ میدهد. دلیل اول استفاده نادرست از بکس بادی است که مي تواند ناشي از عدم اطلاع فرد از این که آچار بکس بادی چیست باشد و باعث وارد شدن آسیب به قسمتهای مختلف بکس بادی میشود. دلیل دوم ميتواند مربوط به عدم مراقبت کافی از این دستگاه باشد که به ‌مرور قطعات مختلف آن را با خرابی مواجه ميکند. در قسمت پایینی یکسری از دلایل ضعیف شدن بکس بادی که به اندازه این که بکس بادی چگونه کار می کند مهم است را، با هم نظاره می کنیم.

  •  ایجاد فشاری بیشتر از حد مجاز.
  •  استفاده مداوم و بیشتر از 5 ثانیه.
  • عدم تناسب سایز شلنگ با میزان قدرت بکس بادی.
  •  عدم روغن‌کاری صحیح یا استفاده ‌از روغن نامناسب.
  •  وجود آب و رطوبت در کمپرسور.
  • نفوذ آلاینده‌ها و گردوخاک به درون سیستم بکس بادی.

کسب اطلاعات بیشتر: تفاوت آچار بکس بادی و بکس برقی

قیمت بکس بادی توسن

پس از آشنایی اولیه با هر وسیله ای، و زمانی که انسان از آن خوشش آمد، به این فکر میفتد که قیمت آن وسیله چقدر است. در مورد بکس بادی هم قصه همینگونه است و احتمالا شمایی که مقاله بکس بادی چگونه کار می کند را میخوانید، اکنون به دنبال این هستید که ببینید بکس بادی قیمت چقدر است. در مورد قیمت بکس های بادی اما نمی توان میزان مشخصی را بیان کرد. دلیل این موضوع هم این بحث می باشد که قیمت ها در کشور ما به دلیل عدم وجود ثبات اقتصادی نرخ مشخصی ندارند و دائم بالا و پایین می شوند. از همین رو به شما توصیه می شود که جهت اطلاع از بکس بادی قیمت، خرید بکس بادی، یا اطلاع از این که بکس بادی چگونه کار می کند به سایت ابزار توسن 29 مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *