بلاگ

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟ یکی از سوال هایی که ممکن است بسیاری از افراد مبتدی و یا حتی کاربلد لازم باشد تا اطلاعاتی در مورد آن بدانند. این روزها در بسیاری از صنعت ها پیچ گوشتی برقی و شارژی به چشم می خورد و شاید برای شما نیز سوال باشد که پیچ گوشتی برقی چیست؟ و کاربرد آن چه چیزی می باشد. در حالت کلی می توان گفت پیچ گوشتی برقی ابزاری بسیار شبیه به دریل می باشد که برای باز و بسته کردن پیچ ها از آن استفاده می شود. عملکرد این دستگاه شبیه به پیچ گوشتی است با این تفاوت که منبع انرژی آن متفاوت است.

هنگامی که از یک پیچ گوشتی دستی استفاده می کنید حتما می بایست با نیروی دست پیچ را باز و یا بسته کنید. اما زمانی که از این ابزار برقی و شارژی استفاده می کنید دیگر نیازی به نیروی دست نیست و تنها با نیروی برق و با سرعت بالاتری می توان کار خود را انجام داد. در ادامه می خواهیم به طور مفصل تری در مورد سوال پیچ گوشتی برقی چیست؟ به بحث و بررسی بپردازیم. با مجموعه ابزار توسن 29 همراه باشید.

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی به وسیله یک حرکت چکشی می تواند نیروی گشتاور بسیار زیادی را نسبت به دریل های معمولی تولید کند و در نتیجه شما با سرعت بسیار بالایی می توانید پیچ مورد نظر را باز و یا بسته کنید. از دیگر مزایای مهم پیچ گوشتی برقی و شارژی نسبت به دیگر ابزارآلات این است که نیروی گشتاور از حرکت چکشی به شما منتقل نمی شود.

این پیچ گوشتی برای سوراخکاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از کارگاه های صنعتی دیده می شود. در واقع به این پیچ گوشتی ها دریل پیچ گوشتی نیز گقته می شود که قابلیت اجرای دو عملکرد متفاوت را داشته و یک محصول با دو کاربرد متفاوت محسوب می شود. پیچ گوشتی برقی چیست؟

از دیگر مزایای مهم پیچ گوشتی برقی می توان به سرعت بالای آن اشاره کرد که تقریبا دو برابر سریع تر از دریل های معمولی است. یعنی برای بستن پیچ های خیلی بلند 15 سانتی زمان خیلی کمتری از کاربر می گیرد. این پیچ گوشتی ها وزن بسیار کمتری نسبت به دریل ها دارند و شما به راحتی می توانید مدت طولانی با این دستگاه کار کنید و احساس خستگی نکنید. شما عزیزان برای خرید پیچ گوشتی برقی و شارژی و یا مشاهده انواع مختلف این محصول می توانید به مجموعه ابزار توسن 29 مراجعه کرده و پس از مشاهده مناسب ترین محصول را با کمترین قیمت خریداری کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: انواع اره و کاربردهای آن

انواع پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟

تا بدینجا در مورد پیچ گوشتی برقی چیست؟ به بحث و بررسی پرداخیتم تا پاسخگوی بسیاری از سوالات شما باشیم. اما همان طور که در بخش فروشگاه ابزار توسن 29 مشاهده کرده اید این محصول دارای مدل های متنوعی می باشد که با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند. در این بخش می خواهیم شما را با انواع پیچ گوشتی برقی و شارژی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پیچ گوشتی برقی سه نظام

این نوع پیچ گوشتی در قسمت ابزارگیر خود دارای یک چاک و یا سه نظام می باشد و نسبت به دیگر پیچ گوشتی های برقی شباهت بیشتری به دریل ها دارد. سه نظام این ابزار عموما ظرفیت 10 میلی متری داشته و در قسمت پشت خود دارای ترکمتری برای اندازه گیری گشتاور محصول است.

کسب اطلاعات بیشتر: اره افقی بر چگونه کار می کند؟

عموم پیچ گوشتی برقی های سه نظام دار امکان اتصال سری های سوراخکاری و مته های مختلف را نیز داشته و به عنوان دریل-پیچگوشتی شناخته می‌شوند. سَری‌های سوراخکاری و پیچکاری موجود در بازار عمدتا از متریال کروم وانادیوم و یا تیتانیوم هستند. آلیاژ تیتانیوم نسبت به کروم وانادیوم از استحکام و طول عمر بیشتری برخوردار است. به همین نسبت قیمت سری های تیتانیوم بالاتر از سری های کروم وانادیوم است.

پیچ گوشتی برقی کلاچی

این نوع از پیچ گوشتی برقی ها مجهز به کلاچ هستند. عملکرد کلاچ به صورتی است که در هنگام کامل بسته شدن پیچ، از ورود فشار مضاعف بر پیچ و دستگاه جلوگیری می کند. این فرآیند مانند عملکرد ترکمتر در پیچ گوشتی های شارژی است. کیفیت این نوع پیچ گوشتی با پیچ گوشتی برقی سه نظام دار برابری می‌کند و مهم ترین تفاوت آنها در امکان اتصال متعلقات دیگر به ابزار برای سوراخکاری است که در نمونه های سه نظام دار این قابلیت وجود داشته و در نمونه‌های کلاچ دار نیست.

نحوه نگهداری از پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی چیست؟

نگهداری و مراقبت از این نوع پیچ گوشتی همچون استفاده صحیح از آنها، از اهمیت بالایی برخوردار است. پیچ گوشتی های برقی دارای چندین قطعه ‎هستند که شامل چراغ LED، سوییچ روشن و خاموش کردن LED، نگهدارنده سری‎ها‎ی پیچگوشتی (سه نظام یا کلاچ) و روکش دسته می‎شود.

  • ابزار خود را دور از رطوبت و در محیطی خشک نگه داری کنید.
  • از سیم دستگاه در برابر فشار و آسیب محافظت کنید.
  • از بکار بردن دستگاه بر سطوح بسیار متراکمی همچون بتن تا حد امکان خودداری کنید.
  • ابزار را از محیط های پر از گرد و غبار دور نگه دارید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین برند چکش تخریب چیست؟

هنگام انتخاب پیچ گوشتی های برقی حداکثر نیروی گشتاور، سرعت در حالت آزاد و طراحی ارگونومیک ابزار را بسنجید، از تجربه دیگر صنعتگران استفاده کرده و مشورت بگیرید و هنگام مقایسه قیمت به خاطر داشته باشید که مشخصات محصول را به طور کامل بخوانید چون این دستگاه قرار است تا مدت ها عضو کارگاه شما و همکارتان باشد و کارهای زیادی را برای شما انجام دهد.

خرید پیچ گوشتی برقی

در این مقاله به طور مفصل در مورد اینکه پیچ گوشتی برقی چیست؟ نحوه کار آن چگونه است و انواع پیچ گوشتی برقی به بحث و بررسی پرداختیم. حال زمان آن فرا رسیده است که اقدام به سفارش و خرید پیچ گوشتی برقی کنیم. شما عزیزان می توانید انواع پیچ گوشتی برقی و شارژی را همراه با قیمت و اطلاعات محصول در مجموعه ابزار توسن 29 مشاهده کنید و پس از سفارش محصول آن را درب منزل خود دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *