بلاگ

مقایسه پیستوله برقی و بادی

مقایسه پیستوله برقی و بادی

مقایسه پیستوله برقی و بادی و فرق های آنها باهم سوال خیلی از افرادی که در صنایع مختلف، بخصوص صنایعی که رنگ آمیزی هم یکی از مراحل کاری آنهاست، میباشد. رنگ کردن یکی از مهم ترین فرایندها در روند ساخت بسیاری از وسایل و دستگاه ها میباشد. رنگ کردن وسایل و ساخته های صنعتی، به روشهای مختلفی میتوانند انجام شوند، برای مثال رنگ کردن میتواند به کمک قلم مو انجام شود یا وسایل دیگر، اما به این علت که رنگ کردن با آنها زمان زیادی میبرد و باعث خستگی نیروی کار و کند شدن روند خط تولید میشود، روشی نیست که مورد استفاده شرکتها قرار بگیرد، و بیشتر پیستوله های برقی و بادی مورد استفاده کارخانجات و نیروی کار آنها قرار میگیرند. در ادامه بحث مقایسه پیستوله برقی و بادی هم همراه ابزار توسن 29 باشید، تا با مطالبی مثل این که قیمت پیستوله برقی چقدر است، پیستوله چیست و… آشنا شوید.

پیستوله چیست؟

یکی از روشهایی که برای رنگ کردن محصولات صنعتی از آن استفاده میشود، رنگ پاشی است. رنگ پاشی به این علت که بسیار سریع تر از رنگ کردن دستی است و رنگ را در دامنه وسیعی بر روی قسمتهای مختلف وسیله ساخته شده میپاشد، باعث میشود که در وقت صرفه جویی شود، انرژی کارگر ذخیره و در جای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، سرعت خط تولید بالا برود، و رنگ به قسمتهای بیشتری از وسیله برسد.

مقایسه پیستوله برقی و بادی

مقایسه پیستوله برقی و بادی

احتمالا اهرم و به اصطلاح تفنگی ای که به کمک آن کار پاشش رنگ بر روی سطوح مختلف را انجام میدهند دیده اید، به این ابزار پیستوله گفته میشود. مخزن رنگ، بر روی پیستوله که ظاهری به مانند یک اسلحه و تفنگ دارد نصب میشود و پیستوله به کمک جریان قوی هوا که توسط کمپرسور تولید میشود، رنگ را به سطح مورد نظر میپاشد. ممکن است گاهی در منزل یا درمحل کار خود، به این نیاز پیدا کنید که وسیله، دیوار یا هر چیزی را رنگ بزنید، در این صورت شما میتوانید با مقایسه پیستوله برقی و بادی، و خرید یکی از آنها، کار رنگ آمیزی را به بهترین شکل انجام دهید.

پیستوله برقی

نمیشود به مقایسه پیستوله برقی و بادی پرداخت، اما با پیستوله های برقی آشنا نبود. یکی از پراستفاده ترین نوع از پیستوله ها که از جدید ترین انواع آنها هم محسوب میشوند، پیستوله های برقی هستند. پیستوله های برقی به علت برقی بودن از پیستوله های قدیمی بسیار بهتر هستند و کارخانه های تولید کننده ابزارآلات در زمان ساخت آنها، ویژگیها و آپشنهای مختلفی بر روی آنها قرار داده اند. پیستوله های برقی که در حقیقت نوعی رنگ پاش هستند، و دارای قسمتهای مختلفی مثل تقنگ پاشش هستند، که گازهای تبدیل شده به پودر رنگی را به بیرون منتشر مینمایند، این تفنگ یا به اصطلاح اسپری گان به صورتهای مختلفی از قبیل دستی، بادی ، اتوماتیک و … تولید میشوند. از انواع پیستوله های برقی هم میتوان به مواردی مثل:

 پیستوله های برقی با قابلیت HVLP.

پیستوله های الکترواستاتیک.

پیستوله های برقی – بادی و… اشاره کرد.

پیستوله بادی

آشنایی با پیستوله بادی هم یکی از موارد ضروری پیش از مقایسه پیستوله برقی و بادی میباشد. پیستوله بادی ابزاری است که میتوان به وسیله آن، رنگ و مواد دیگر همچون گازوئیل و قیر را مورد پاشش قرار داد. پیستوله بادی با استفاده از عمل مکش و دمیدن هوا، سبب پاشش محتویات درونی خود میشود. پیستوله بادی وسیله ای است که عملیات پاشش را با استفاده از منبع تغذیه باد حاصل از کمپرسور هوا انجام میدهد. این محصول باعث افزایش سرعت و دقت، کاهش خستگی، یکنواخت نمودن عملیات پاشش و در نتیجه افزایش کارایی میشود.

مقایسه پیستوله برقی و بادی

به بحث اصلی مقاله یعنی مقایسه پیستوله برقی و بادی که آشنایی با آن یکی از مهمترین مسائل، پیش از خرید آنها است، رسیدیم. مقایسه پیستوله های برقی و بادی به شما کمک میکند که با کنار هم گذاشتن حقایق، ویژگی ها، مشخصات و کاربردهای هر کدام از پیستوله های بادی و برقی، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما و کاری که میخواهید، مناسب تر است و کدام یکی را باید خریداری کنید. در قسمت زیرین این پاراگراف پیستوله های برقی و بادی، در یکسری زمینه ها مقایسه شده اند.

مکان رنگ کاری

مقایسه پیستوله برقی و بادی

مقایسه پیستوله برقی و بادی

مکان رنگ کاری یکی از مسائل مهم در زمینه مقایسه پیستوله برقی و بادی میباشد که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. این را باید بدانید که حمل و جابجایی کمپرسور هوا و تجهیزات مربوط به آن، به محل انجام پروژه کار بسیار سخت و دشواری میباشد، اما در مقابل در چنین شرایطی استفاده از پیستوله برقی برای استاد کار راحت و آسان است، و اگر شکل کاریتان جوری است که زیاد جابجا میشوید، بهتر است که اقدام به پرداخت قیمت پیستوله برقی و خرید آن کنید.

 کارایی و امکانات

در مورد این فاکتور مقایسه پیستوله برقی و بادی باید گفت که امکانات و توانایی های پیستوله بادی در مقایسه با پیستوله برقی در زمینه سفارش سازی تنظیمات بیشتر میباشد. به همین سبب اگر این قابلیت و توانایی ها برای شما اهمیت دارد بهتر است که پیستوله بادی را خریداری کنید.

مقایسه پیستوله برقی و بادی از لحاظ قیمت

اگر بخواهیم به لحاظ قیمت دو پیستوله برقی و بادی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید گقت که پیستوله برقی ارزان تر است و اگر قصد دارید دیوار خانه و حیاط را رنگ کاری کنید، پرداخت قیمت پیستوله برقی و خرید آن میتواند برای شما بهترین گزینه باشد.

کیفیت پاشش

در این مورد از مباحث مقایسه پیستوله برقی و بادی،‌ تفاوت زیادی میان پیستوله ها وجود ندارد، اما کیفیت پاشش پیستوله بادی با توجه به قابلیت انجام تنظیماتی که در آن وجود دارد، از پیستوله برقی بهتر میباشد. در نهایت اگر کیفیت خیلی خیلی بالا برایتان مهم است، بهتر که پیستوله بادی را خریداری کنید.

قیمت پیستوله برقی و بادی

امید است مطالب بیان شده در طی بحث مقایسه پیستوله برقی و بادی برای شما مفید واقع شده باشند. این یک مسئله طبیعی برای انسان است که پس از آشنایی اولیه با هر وسیله ای، و زمانی که از آن خوشش آمد، به این فکر بیفتد که قیمت آن وسیله چقدر است. در مورد پیستوله های برقی هم قصه همینگونه است و احتمالا شمایی که این مقاله را میخوانید، اکنون به دنبال این هستید که ببینید قیمت پیستوله برقی چقدر است. برای این که از قیمت پیستوله برقی مطلع شوید هم، به شما پیشنهاد میشود که سری به سایت ابزار توسن 29 که از بهترین مراکز فروش انواع ابزار آلات است مراجعه کنید، و ابزار مورد نیازتان مثل همین پیستوله برقی را از آنجا خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *