بلاگ

آموزش کار با دریل شارژی

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

موضوعی که ابزار توسن 29 برای شما آماده کرده است، بحث آموزش کار با دریل شارژی می باشد. ابزار و ماشین آلات در دنیای امروزه نقشی کلیدی در انجام کار های فنی و صنعتی  و حتی کار های خانگی دارند. تاثیر ابزار و ماشین الات در امروزه روز به اندازه ای است که بدون وجود آن ها امکان انجام بسیاری از کارها و تولید بسیاری از محصولات امکان پذیر نخواهد بود. یکی از این ابزار آلات پرکاربرد که در صنایع و مراکز کارگاهی و کارخانجاتی بسیاری کاربرد دارد،‌ دریل شارژی می باشد. اگر که صاحب دریل شارژی هستید و کار با آن را آن طور که باید و شاید بلد نیستید، یا اگر که قصد خرید دریل شارژي را دارید، ادامه مقاله آموزش کار با دریل شارژی، با مجموعه ابزار توسن 29 همراه باشید.

پیچ گوشتی شارژي چیست؟

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

قبل از آموزش کار با دریل شارژی بد نیست که کمی با یکی از پرطرفدار ترین انواع آن یعنی دریل پیچ گوشتی شارژی آشنا شد. پیچ گوشتی شارژی یا دریل پیچ گوشتی شارژي نوعی از انواع دریل ها می باشد. پیچ گوشتی شارژی را می توان ترکیبی از دریل ها و پیچ گوشتی ها دانست. به این نحو که شکل کلی دستگاه به شکل دریل ها می باشد، با این تفاوت که نه مته دریل را دارد و نه سادگی و کوچکی پیچ گوشتی را، بلکه به جای مته در سر و سه نظام آن، سری های پیچ گوشتی های مختلف مثل دو سو، چهارسو و… قرار می گیرند.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه تنظیم گشتاور دریل شارژی

اجزای دریل شارژی

پیش از یادگیری و آموزش کار با دریل شارژی، لازم است که با اجزا و قسمت های یک دریل شارژي آشنا شوید و سپس بدانید که چگونه یاید از آن ها استفاده کنید. دریل ها معمولا دستگاه های پیچیده ای نسیتند و از اجزای مشخص و ساده ای تشکیل شده اند تا کار با آن ها برای هر کسی ممکن و راحت باشد که دریل های شارژي هم از این مهم مستثنی نیستند. برای این که موضوع آموزش کار با دریل شارژی راحت تر برای افراد جا بیفتد، برخی از اجزای دریل شارژي را، پیش از پرداختن به آن با هم می بنیم.

دیمر

این قسمت از دستگاه که نام آن دیمر است برای کنترل و تنظیم سرعت چرخش دریل شارژی استفاده می شود. این قسمت به افراد کمک می کند که بسته به کاری که قرار است با دریل شارژی خود انجام دهند، سرعت لازم و مناسب را برای دریل تنظیم کنند تا انجام کار بهتر، راحت تر و سریع تر صورت بگیرد.

سه نظام

از مهم ترین قسمت های دریل شارژی که در تمامی انواع دریل شارژی توسن و اقسام دریل ها وجود دارد و پای ثابت آنهاست، سه ناظم می باشد. سه نظام هایی که بر روی دریل های شارژی به کار می روند اندازشان با یک دیگر تفاوت دارد. پس از یادگیری کار با دریل شارژي و درهنگام خرید دریل شارژی دلخواه تان، حتما باید به اندازه سه نظام آن دقت کنید.

باتری

از اجزای مشخص و واضح دریل شارژي که نقش منبع تغذیه و مولد نیرو را در تمامی دریل های شارژي ایفا می کند، باتری می باشد. سایز باتری دریل های شارژي مختلف، بسته به کاربردشان متفاوت است، زیرا مقدار انرژی و نیرویی که هر دریل شارژی نیاز دارد با دیگری تفاوت دارد.

نحوه کار با دریل شارژی |آموزش کار با دریل شارژی

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

رسیدیم بخش اصلی مقاله یعنی آموزش کار با دریل شارژی. برای یادگیری و ٖآموزش کار با دریل شارژی به صورت کامل و مناسب، و استفاده از پیج گوشتی شارژي، لازم است که با مراحل کار با دریل شارژی به طور کامل آشنا شوید. این مراحل به این دلیل وجود دارند که به شما کمک کنند تا از دستگاه به نحوی استفاده کنید که هم کارتان به بهترین شکل و سریع ترین شکل ممکن راه بیفتد و هم سلامت دستگاه حفظ شود. برای آموزش کار با دریل شارژی برخی مراحل انجام کار را در زیر با هم می بینیم.

1-در مرحله اول آموزش کار با دریل شارژی باید مته و سری مورد نظر تان را داخل ابزار گیر و سه نظام قرار دهید و سپس آن را محکم ببندید و سفت کنید.

2- دریل شارژی را روشن کرده و کمی ماشه را فشار می دهید تا ببینید مته یا سری به درستی می چرخد و سفت و محکم درجایش است یا خیر.

3- در مرحله سوم از آموزش کار با دریل شارژی با استفاده از قسمت تنظیم سرعت دستگاه، سرعت دریل را بر روی سرعت دلخواه تان قرار میدهید.

4- در مرحله 4 ام کلاچ دریل را بسته به کاری که قرار است با دریل انجام دهید، بر روی عدد مناسب قرار داده و آن را تنظیم می کنید.

5- در مرحله آخر از آموزش کار با دریل شارژی هم، دریل را به صورت عمودی و مستقیم بر روی سطح یا پیچ مورد نظر قرار داده و شروع به انجام عملیات سوراخ کاری یا بستن پیچ مورد نظر می کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: ویژگی های دریل شارژی چیست؟

دریل شارژي یا برقی؟

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

آموزش کار با دریل شارژی | نحوه کار با دریل پیچ گوشتی شارژی

سوالی که ممکن است در ارتبط با بحث یادگیری کار با دریل شارژي در ذهن شما شکل بگیرد این سوال است که آیا دریل شارژي بهتر است یا دریل برقی؟. پاسخ به این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد، اما به طور کلی تفاوت های دریل های شارژی و برقی در چند بحث هستند که کمی جلوتر آنها رابیان می کنیم تا شما راحت تر بتوایند تصمیم بگیرید. دریل های شارژی از این جهت بهتر از دریل های برقی هستند که شما قادر خواهید بود با استفاده از آن ها به نقاطی که به برق دسترسی وجود ندارد رفته و کار بستن پیچ و یا دریل کاری را انجام دهید، همچنین در زمان استفاده از دریل شارژي سیمی وجود نخواهد داشت که به دست و پای شما بپیچد وانجام کار را برای شما سخت کند. در عوض دریل های برقی هم قدرت بیشتری برای انجام کارهایی مثل سوراخ کاری و… دارند و برای نفوذ به متریال های سخت مناسب تر هستند.

خرید دریل شارژی توسن

در صورتی که پس از یادگیری کار با دریل شارژي، تصمیم به خرید دریل شارژی گرفتید، توصیه می گردد که سری هم به سایت ابزار توسن 29 بزنید. گروه ابزار توسن 29 یکی از بهترین و معتبر ترین نمایندگی های فروش محصولات با کیفیت و با دوام توسن می باشد و آماده است که بهترین دریل های شارژی بازار که از برند توسن هستند را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *