آموزشی

کاربرد فرز سنگبری چیست؟ تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

کاربرد فرز سنگبری چیست

برای خیلی از افراد این سوال وجود دارد که کاربرد فرز سنگبری در چیست، در صورتی که این سوال برای شما هم وجود دارد، ادامه بحث امروز را از دست ندهید. به طور کلی ابزارآلات در انجام فعالیت های مختلف اسای دست انسان ها محسوب می شوند و در ساخت و تولید محصولات مختلف، نقش پر رنگی دارند. یکی از این انواع ابزارآلات هم که خود نقش بسیار مهمی در پیشرفت ما انسان ها داشته و دارد، فرز ها می باشند. یکی از این مهم ترین انواع خود فرز ها هم، فرز سنگبری است. در صورتی که به دنبال این هستید که اطلاعات بیشتری در مورد فرز سنگبری و موضوعاتی مثل کاربرد فرز سنگبری، تفاوت فرز سنگبری و آهنگری، بهترین فرز سنگبری و… بدست آورید، در ادامه برای دریافت قیمت فرز سنگبری هم همراه ابزار توسن 29 بمانید.

کاربرد فرز سنگبری چیبست؟

در اولین قدم از بحث و پیش از این که به سراغ کاربرد فرز سنگبری یا بهترین فرز سنگبری برویم، بهتر است که کمی در مورد تعریف فرز سنگبری بدانیم. فرز سنگبری از ابزارآلات پرکاربردی است که در صنایع بسیاری از جمله ساختمان سازی استفاده می شود. همانطور که از نام این ابزار پیداست، این فرز برقی مناسب برش انواع سنگ می باشد. بنابراین می توان در هنگام برش سنگ مرمر، سرامیک، گرانیت و … مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه امروزه از تنوع بالایی در بازار برخوردار است و علاوه بر برش سنگ جهت صیقل دادن، تراشیدن قطعات سنگی، پرداخت فلزات و … کاربرد دارد.

کاربرد فرز سنگبری چیست

کاربرد فرز سنگبری چیست

نوبتی هم که باشد نوبت آن است که به سراغ کاربرد فرز سنگبری برویم. فرزهای سنگبری چه در مصارف خانگی و چه در حوزه صنعتی کاربردهای متنوعی از جمله برشکاری، تراشکاری، حکاکی، پولیش کردن، شکل دادن دارد، و بسته به نوع نیازی که هر فرد دارد از دستگاه به نحو احسن بهره می برد. عمده ی کاربرد این فرزها برای ایجاد برش و یا صیقل دادن انواع سنگ ها و متریال های سنگ مانند می باشد.

به طوری که می توان گفت عمده کاربرد فرز سنگبری برای ساختمان سازی  میباشد. صیقل دادن عملی جهت شکیل کردن و بر طرف کردن عیوبی از جمله بیرون زدگی می باشد. بهترین فرز سنگبری همچنین با قدرت بالای خود می تواند اجسام سخت را با جنس های متفاوت برش دهد این کاربرد یکی از محبوبترین کاربردهای این نوع فرزها نزد افرادی است که در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

نحوه کار فرز سنگبری

اما این موضوع هم در بحث کاربرد فرز سنگبری و پیش از صحبت درباره تفاوت فرز سنگبری و آهنگری حائز اهمیت است که با نکات ایمنی کاربرد فرز سنگبری هم آشنا باشید. برای استفاده از دستگاه‌های فرز دقیقا مانند تمام ابزارهای دیگر باید به اقدامات ایمنی توجه کنید. فرزهای آهن بری و سنگ بری ابزارهایی برقی هستند و با موتور کار می‌کنند. تیغه‌های آنها لبه‌های تیزی دارد. باید اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، چراکه لغزش و افتادن دستگاه به بروز حوادث خطرناک کمک می‌کند. در قسمت زیرین به چند نکته ایمنی در حین کار با بهترین فرز سنگبری توجه کنید.

کابل‌های برق را پشت محیط کار نگه دارید تا بریده نشوند و جلوی دست و پایتان را نگیرند.

مواد اشتعال‌زا مانند بنزین، گازوئیل، روغن، کاغذ و … را از محیط کار دور کنید تا از خطر آتش‌سوزی در امان بمانید. فرز آهن بری و سنگ بری در طول کار جرقه ایجاد کرده و موجب مشتعل‌شدن مواد می‌شوند.

تمام ابزارها، کابل‌ها و جعبه ابزار و هرگونه وسیله اضافی را از محل کار خارج کنید تا بتوانید با فرز به‌راحتی به محیط کارتان مسلط باشید.

 ابزارهای لازم را در دسترس بگذارید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

از لباس کار با سایز مناسب و تجهیزات محافظت از چشم، گوش، ریه و دست استفاده کنید. لازم است از عینک ایمنی با سایز مناسب برای محافظت از چشمانتان در برابر جرقه و براده‌ها و خرده‌های مواد مختلف استفاده کنید.

 برای محافظت از گوش‌ها از گوش‌گیر و برای محافظت از دست‌ها در برابر بریدگی، جرقه و لبه فلزی داغ و تیز از دستکش‌های ضخیم استفاده کنید.

جواهرات، گوشی، نخ و هر چیزی را که ممکن است در دستگاه گیر کند، از محل کار خارج کنید.

 کپسول آتش‌نشانی تهیه کنید و اقدامات احتیاطی لازم را برای مقابله با انواع آتش‌سوزی‌ها انجام دهید.

در جاهای مرطوب یا در فضای باز در هنگام باران کار نکنید. همچنین دقت کنید که ابزارتان خشک باشد. سپس از آن استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: فرز آهنگری چیست

تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

یکی از سوالات متداولی که در میان مردم وجود دارد، به جز بحث کاربرد فرز سنگبری، بحث تفاوت فرز سنگبری و آهنگری می باشد. سرعت چرخش آزاد در فرزها، از اصلی‌ترین مواردی است که سبب فرق کاربرد فرز سنگبری و آهنگری می‌شود که معمولا این سرعت آزاد در فرزهای سنگبری، ۲۰۰۰ دور در دقیقه کمتر از فرزهای آهنگری است. در رابطه با این موضوع که در تفاوت فرز سنگبری و آهنگری گفته شد که در فرز آهنگری سرعت چرخش آزاد ۲۰۰۰ دور در دقیقه، بیشتر از فرز سنگبری است، به معنای ضعیف بودن قدرت و عملکرد فرز سنگبری نیست و تنها به این دلیل است که فرز سنگبری دارای دنده‌هایی درشت‌تر است که سرعت چرخش آزاد را کم می‌کند.

کاربرد فرز سنگبری چیست

کاربرد فرز سنگبری چیست

 مورد دیگری که سبب تفاوت فرز سنگبری و آهنگری شده‌است، قطر صفحات است که در کاربرد فرز سنگبری، قطر صفحات نسبت به فرزهای آهنگری بیشتراند. به همین دلیل در زمان برش قطعات، باید از دستگاه متناسب با جنس قطعات استفاده شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. چرا که در رابطه با استفاده از فرز سنگبری و فرز آهنگری، دیده شده است که برخی افراد، از یک دستگاه، هم برای برش قطعات فلزی و هم قطعات سنگی استفاده کرده‌اند.

این کار علاوه بر اینکه کیفیت برش را کم می‌کند، امکان آسیب رساندن به دستگاه و حتی آسیب رسیدن به کاربر را نیز فراهم می‌کند. البته این موضوع در انجام کارهای سبک ایرادی نداشته و می‌توان دستگاه‌ها را جایگزین کرد، اما این امکان برای کارهای تخصصی جایز نیست.

بهترین فرز سنگبری

مطالبی در طی بحث کاربرد فرز سنگبری برای شما عزیزان عنوان شدند مثل کاربرد فرز سنگبری، تفاوت فرز سنگبری و آهنگری، بهترین فرز سنگبری و… که امید است برای شما مفید بوده باشند. به طور کلی فرزهای سنگبری و آهنگری می توانند مواد بسیار ضخیم را برش دهند، دیسک‌های برش این فرزها احتمالا در اثر جابجایی نادرست شکسته یا آسیب ببینند.  فرزهای سنگبری و آهنگری ۸۰ متر بر ثانیه می چرخند که سرعت آنها کمی کندتر از سرعت خودروهای فرمول ۱ است. کیفیت دیسک نیز نقش اساسی در کیفیت برشی که ایجاد می کنید، دارد.

استفاده از یک دیسک ارزان قیمت باعث فرسودگی لبه برش و بریدگی مواد می شود که برش مورد انتظار شما را برآورده نمی‌کند. از همین رو به شما عزیزان توصیه می شود که برای خرید فرز سنگبری، و بهره بردن از بهترین کاربرد فرز سنگبری، حتما سری هم به فروشگاه اینترنتی معتبر ابزار توسن 29 بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *