بلاگ

روش کار شمشادزن چگونه است؟

روش کار شمشادزن چگونه است؟

روش کار شمشادزن را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم همانطور که می دانید شمشادزن از و ابزار برقی و شارژی محسوب می شود که در ادامه در ارتباط با انواع این دستگاه بیشتر توضیح داده ایم.

قبل از هر چیز کارایی این دستگاه را توضیح می دهیم همانطور که می دانید شمشاد های کاشته شده در خیابان ها و پارک ها که در تعداد زیادی می باشند در مدت زمان های مشخصی احتیاج به هرس دارند که هرس آن ها می تواند با قیچی های خصوص و یا شمشادزن ها انجام شود و از آنجایی که در این مکان ها تعداد بسیاری از این گیه وجود دارد ، هرس آن توسط قیچی کار بسیار دشواری است و پیشنهاد می شود تا برای این کار از شمشادزن ها استفاده شود.

برای این منظور ما در این مطلب روش کار شمشادزن را آورده ایم تا برای استفاده ا این دستگاه با مشکل مواجه نشده و یا به خود و اطرافیان و دستگاه صدمه وارد نکنید.

طراحی شمشاد و فضاهای سبز امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در ارتباط با آن رشته های تحصیلی نیز وجود دارد. شمشادزن یکی از وسایلی می باشد که در طراحی فضاهای سبز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با گذشت زمان ، ابزارهای قدیمی جای خود را به ماشین های اختصاصی داده اند که انواع شمشادزن ها جزو این دستگاه ها می باشند.

شمشاد هایی که در فضاهای سبز و خیابان ها از آن ها استفاده می شود اگر در زمان های خاص خود هرس نشوند موجب می شود تا ظاهری نامرتب داشته و در فضا نیز تاثیر داشته باشند و از طرفی هرس آن ها با قیچی های مخصوص کاری خسته کننده است به همین علت برای این کار از شمشادزن ها استفاده می شود که علاوه بر راحتی سرعت کار را نیز بالا می برند.

در ادامه انواع شمشادزن را معرفی خواهیم کرد و در ارتباط با هر کدام به مختصر توضیح خواهیم داد تا شما بتوانید شمشادزن مناسب شرایط خود را تهیه نمایید.

انواع شمشاد زن

دو نوع شمشادزن در بازار موجود می باشد که شما می توانید آن ها را از سایت ابزار توسن با کیفیت بالا و ضمانت اصالت تهیه نمایید. در ادامه این دو نوع شمشادزن را نام برده و در ارتباط با آن ها توضیح داده ایم:

روش کار شمشادزن چگونه است؟

روش کار شمشادزن چگونه است؟

شمشاد زن بنزینی (موتوری)

شمشادزن بنزینی دارای یک موتور بنزینی یک اسب و یک تیغه دو لبه است. این شمشاد زن از بقیه شمشاد زن ها گران تر و قوی تر می باشد و برای مصارف گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه می توانید برای هرس شمشاد هایی با تعداد بالا از شمشادزن های بنزینی استفاده نمایید که روش کار شمشادزن بنزینی را نیز در ادامه شرح خواهیم داد.

شمشاد زن برقی (شارژی)

شمشاد زن برقی دارای یک موتور برقی معمولاً 220 ولت با توان مشخص می باشد و همانند شمشاد زن بنزینی تیغه ای دو لبه دارد. این شمشاد زن نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری داشته و سازگار با محیط زیست می باشد.

در مقایسه با نوع موتوری، این شمشاد زن دارای وزن و سرعت کمتری بوده و علاوه بر آن شمشاد زن شارژی توسط یک باتری شارژ خواهد شد و برای استفاده در منازل و محیط های کوچک مناسب است و محدودیت مکانی برای استفاده ندارد زیرا انرژی خود را از باتری تامین می کند.

روش کار شمشادزن

در ادامه روش کار شمشادزن را از ابتدا خواهیم گفت:

 

مطالعه دفترچه راهنما

اولین مرحله برای استفاده از هر دستگاهی مطالعه دفترچه راهنما آن دستگاه می باشد در روش کار شمشادزن نیز به همین صورت است که شما در ابتدا باید دفترچه راهنما دستگاه شمشادزن را مطالعه نمایید. در این دفترچه تمام ویژگی ها و اجزای دستگاه شمشادزن نوشته شده است که با مطالعه آن می توانید اطلاعات کلی از این دستگاه بدست آورید.

خواندن این دفترچه راهنما به شما کمک خواهد کرد تا از تمام ویژگی های دستگاه شمشادزن مطلع شوید و در صورت داشتن مشکلی در هنگام کار آن را برطرف نمایید.

استفاده از لوازم ایمنی

مرحله دوم روش کار شمشادزن استفاده از لوازم ایمنی می باشد این مرحله بسیار قابل اهمیت است در نتیجه هنگام کار با شمشادزن حتماً از تجهیزات ایمنی استفاده نمایید ، به عنوان مثال استفاده از عینک ایمنی در این کار موجب می شود تا هنگام برش چوب و برگ صدمه ای به چشم شما وارد نشود.

در نتیجه برای کار با این دستگاه حتماً از عینک و گوشی استفاده کنید تا ذرات بریده شده به چشم شما وارد نشوند و تمرکز شما را بر هم نزند. همچنین ، استفاده از هدفون ایمنی از گوش های شما در برابر صدای زیاد دستگاه محافظت خواهد کرد.

تیغه شمشادزن مانند یک شانه است ، شامل سه قسمت ، دو تیغه متحرک ، که همان تیغه های شانه هستند ، و یک تیغه ثابت و بدون دندان ؛ تیغه ثابت به بدنه شمشادزن متصل شده و دو تیغه متحرک در جهت مخالف حرکت می کنند که به این ترتیب موجب بریده شدن شمشاد ها می شوند.

لازم به ذکر است که هنگام نصب تیغه ، باید بسیار دقت داشته باشید که هرکدام را در جای مناسب خود قرار دهید.

روش کار شمشادزن چگونه است؟

روش کار شمشادزن چگونه است؟

شرایط آب و هوایی را بررسی کنید

از روش کار شمشادزن این است که قبل از انجام کار با شمشادزن ، شرایط آب و هوایی را بررسی نمایید که مطلوب است یا خیر. از آنجا که استفاده از دستگاه شمشادزن در هوای بارانی ، به ویژه برای شمشادزن های الکتریکی ، می تواند خطرناک باشد ، علاوه بر خطراتی مانند برق گرفتگی ، ممکن است پای شما  بلغزد ، در این صورت دستگاه ممکن است به شما آسیب برساند. در نتیجه توجه به شرایط آب و هوایی قبل از استفاده از شمشادزن بسیار مهم است.

روشن کردن دستگاه شمشادزن

همانطور که در بالا گفته شد ما دو مدل شمشادزن برقی و بنزینی داریم که نحوه روشن کردن آن‌ ها متفاوت از دیگری می باشد در نتیجه برای روشن کردن هر کدام در ادامه به مختصر توضیح داده ایم:

شمشادزن برقی

در روش کار شمشادزن برقی از آنجایی که این دستگاه برقی است برای روشن کردن این دستگاه کافی است دو شاخه آن را به برق وصل نمایید و با استفاده از دکمه پاور دستگاه آن را روشن کنید.

شمشادزن بنزینی

در روش کار شمشادزن بنزینی برای روشن کردن این دستگاه باید مراحل زیر را طی کنید:

•    باک بنزین را پر کنید
•    کلید پاور را در حالت روشن قرار دهید
•    ساسات را بکشید
•    هندل را کشیده تا دستگاه روشن شود
•    ساسات را ببندید

به این ترتیبدستگاه شما روشن خواهد شد.

نحوه صحیح در دست گرفتن دستگاه شمشادزن

در روش کار شمشادزن نحوه در دست گرفت دستگاه بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید بوته ها و شمشادها را به راحتی هرس کنید ، باید بدانید که چه دستگاهی برای شما مناسب است. اگر از شمشادزن برقی استفاده می کنید ، مراقب سیم ها و اتصالات آنها باشید تا در معرض اجسام تیز یا شعله های آتش قرار نگیرند زیرا می تواند باعث حادثه شود در نتیجه موقعیت مکانی در در دست گرفتن دستگاه شمشادزن می تواند بسیار تاثیر داشته باشد.

بهترین روش برای نگه داشتن دستگاه شمشادزن این است که ابتدا دست چپ خود را روی دسته بالایی دستگاه قرار داده و دست راست خود را روی دسته عقب نگه دارید تا شمشادزن کاملاً تحت کنترل شما باشد. این نحوه در دست گرفتن شمشادزن صحیح و بسیار راحت می باشد.

 

سخن آخر

برای تهیه انواع شمشادزن می توانید به سایت ابزار توسن مراجعه نمایید و یا با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *