بلاگ

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

حتما نام دریل شارژی و یا دریل پیچ گوشتی شارژی را شنیده اید. در این مقال می خواهیم تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی را بررسی کنیم. بسیاری از ما ترجیح می دهیم به هنگام خرید با یک تیر دو نشان بزنیم و با خرید یک وسیله دو کارایی متفاوت را صاحب شویم. مثلا بسیاری از افراد با خرید پیچ گوشتی شارژی می خواهند سوراخ کاری را نیز انجام دهند در صورتی که پیچ گوشتی شارژی گزینه ای مناسب برای سوراخ کاری نمی باشد.

در صورتی که قصد خرید دریل شارژی و یا دریافت قیمت دریل شارژی را دارید و یا اینکه می خواهید اقدام به خرید و یا دریافت قیمت پیچ گوشتی شارژی کنید می توانید همین حالا به مجموعه ابزار توسن 29 مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

در حالت کلی از دریل ها برای ایجاد سوراخ در چوب، استیل و فلزات غیر آهنی استفاده می شود. بتن، دیوار خشک و پلاستیک نیز از این قبیل است و برای سوراخ کردن آن می توانید از دریل برقی و یا شارژی استفاده کنید. دریل های پیچ گوشتی شارژی فقط برای سوراخ کاری استفاده نمی شود بلکه با استفاده از آن می توان پیچ و مهره را به دیوار و یا هرجای دلخواهی بست. در واقع با استفاده از دریل پیچ گوشتی شارژی و یا برقی می توان سرعت کار را چندین برابر کرد.

هر چند می توان گفت که تفاوت دریل و پیچ گوشتی برقی یا شارژی این است که پیچ گوشتی تنها برای باز و بسته کردن انواع پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. اما برخی از شرکت ها برای افزایش کارایی پیچ گوشتی های برقی و شارژی امکان تعویض سر آن با سه نظام را فراهم کرده اند. در این صورت تفاوت دریل و پیچ گوشتی برقی بیشتر می شود.

قیمت دریل شارژی 14 ولت توسن

قیمت دریل شارژی توسن 9012

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

در حال کلی از دریل در کارهای سنگین تر و متنوع تری استفاده می شود و در عین حال از پیچ گوشتی های برقی و شارژی در کارهای سبک و یکنواخت استفاده می شود. به طور کلی اگر هریک از ابزارها را در جایگاه خود استفاده کنید علاوه بر تمیزی کار سبب طول عمر ابزار نیز خواهید شد.

از دیگر تفاوت دریل و پیچ گوشتی برقی می توان به میزان گشتاور تولیدی اشاره داشت. گشتاور در واقع مقدار قدرت چرخش ابزار می باشد. گشتاور تولید شده توسط پیچ گوشتی حدود 10 نیوتن متر است در حالی که دریل و یا دریل پیچ گوشتی گستاوری معادل 100 نیوتن متر تولید می کند. این بدین معنی است که این ابزار درت بیشتری دارد و امکان استفاده از آن در مقیاس های صنعتی و کارگاهی بیشتر است.

دریل علاوه بر نیروی گشتاور چرخشی که وارد می کند، ضربات چکشی نیز وارد می کند تا علاوه بر باز و بسته کردن پیچ امکان سوراخ کاری روی سطوح سنگی و سیمانی را داشته باشد. دریل پیچ گوشتی شارژی نیز دارای عملکرد چکشی است که با استفاده از مته کاربیدی می‌توان از آن برای سوراخ کردن سنگ و بتن استفاده کرد.

مدلهایی از دریل های شارژی وجود دارند که تنها برای دریل کردن پیچ در سطوح مختلف طراحی شده اند که به آن دریل پیچ گوشتی شارژی می گویند. به عبارت دیگر با استفاده از این مدلها نمی توان عملیات سوراخکاری را انجام داد و تنها برای باز و بسته کردن پیچ مناسب هستند.

آیا می توان از دریل شارژی به جای پیچ گوشتی شارژی استفاده کرد؟

دریل شارژی همان طور که بیان شد ابزاری است که برای حفر سوراخ و یا باز و بسته کردن پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. اما پیچ گوشتی های شارژی فقط برای باز و بسته کردن پیچ های کوچک و نگه داشتن پیچ های سست در سطوح نرم مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی.

از دریل های شارژی می توان به عنوان پیچ گوشتی نیز استفاده کرد و طوری طراحی شده اند که قابلیت  تنظیم سرعت را دارند. از سرعت بیشتر برای سوراخ کاری و سرعت پایین تر برای باز و بسته کردن پیچ استفاده می شود. در ضمن در برخی از مدل ها امکان دریل کاری همراه با ضربه  نیز وجود دارد که این صورت سوراخ کاری سنگ و سیمان سطوح سخت ساده تر و راحت تر می شود.

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی

اما باید توجه نمود که از آنجا که با باتری کار می کنند، از سرعت بالایی برخوردار است و باعث می شود پیچ ​​هنگام فشار دادن به سطح، مسیر خود را از دست بدهد. اما یک پیچ گوشتی شارژی، می تواند پیچ ​​را به درستی وراد سطح نماید. عملکرد اصلی آن ایمن سازی پیچ های شل در جای خود بدون خوردگی آن است ولی از آن نمی توان برای سوراخ کاری سطوح استفاده نمود. تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی.

قیمت دریل شارژی 12 ولت

می‌توان روی بعضی از انواع دریل‌های شارژی معمولی سری پیچ گوشتی نصب کرد و از آن به عنوان پیچ گوشتی استفاده کرد اما باید این نکته را باید در نظر داشت که استفاده از آن ممکن است به مچ دست آسیب برساند؛ چون نحوه کار دریل پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی معمولی با هم تفاوت دارد. اگر مجبور به استفاده از دریل شارژی معمولی به جای پیچ گوشتی شارژی هستید باید حتما دریل را با دو دست نگه داشته و مراقب گیر کردن دریل در قطعه کار باشید چون ممکن است مته ثابت بماند و دریل بچرخد مخصوصا هنگامی که دریل ضعیف است و قدرت کافی برای باز کردن پیچ بزرگ را ندارد.

خرید دریل و پیچ گوشتی شارژی توسن

ما سعی کردیم در این مقاله به طور کاملا علمی تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی را از جوانب گوناگون بیان کنیم تا شما ابزار مناسب کارتان را تهیه کنید. انواع دریل و پیچ گوشتی شارژی توسن با کیفیت بالا و گارانتی بلند مدت در بازار عرضه شده است. برای اطلاع از تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی توسن می توانید با شرکت تماس بگیرید یا به سایت ابزار توسن 29 مراجعه کنید. همچنین برای خرید می توانید همین حالا سفارش خود را در سایت ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *